MR Swe Startet 6.Mai.2017 Del på Facebook Startet 6.Mai.2017 Hei.kjøpte båt i høstas og har byttet septikslanger og brukt plumpo dotilsettning men det er noen rar lukt..er ikkke kloak lukt men noe mer kjemisk /stark såpe doft..doen er jabsco fra 2000 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Kjenner ikke til Plumbo dotilsetning men har du ikke tilført noe annet så er det vel den som lukter. Skal forøvrig ikke være nødvendig å tilføre noe som helst til et toalettsystem som fungeret slik det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Slangen for vanninntak kan lukte sterkt om det har stått saltvann i den. Det er ingen grunn til å tilsette noe så lenge tanken har god lufting. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Ahh den slangen bytte jeg ikne kansje det er den Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Råttent saltvann. Lukter hinsides. Men lukter det etter en hel dags bruk, eller er det det første dobesøket etter stilleligge ? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Er mest når vi kommer inn første gangen og så lukter det i rommet etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Råttent sjøvann. ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Råttent sjøvann lukter definitivt ikke såpe, mer som høgg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Kan ha blitt brukt sånn septikveske i den tidligere? Lukter kjemisk og fælt. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Hva mener du pinkvin?? Jeg bruker plumbo sanitærvætska i dag..er vel bra det? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Har ikke prøvd plumbo sin men den der med sånn "utenlandsk" navn. Lukter forferdelig. Kjemisk og fæl lukt som ofte sprer seg i hele båten. Om plumbo sin variant lukter like fælt som annen sanitærvæske så er det vel det som lukter da?.. --- Green viking sanitærveske er biologisk og fyrer oppunder de bakteriene som gjør at det ikke lukter av septiken. Brukte det selv med stor hell i båten før jeg rev ut hele sptikhelvete ;-) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Skal prøve bytte til green viking og se om det hjelper Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Men obs, det er vel to varianter av Green Viking (begge er like gode), men den ene et tilsatt litt "godlukt/parfyme". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Vi sverger til green viking og får vi ikke tak i det bruker vi grønnsåpe. Aldri hatt luktproblemer i det hele tatt. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kjellg Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Lars H. skrev for 11 timer siden: Men obs, det er vel to varianter av Green Viking (begge er like gode), men den ene et tilsatt litt "godlukt/parfyme". Lars H, vet du om denne fra CO er med eller uten parfyme? http://www.clasohlson.com/no/no/Green-Viking-sanitærvæske/34-8912 Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Står uten farge (klar) og duft. Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Den CO selger i 1L kanne mener jeg med duft og farge. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 (redigert) Ser en på bildene av Green Viking hos CO, står det jo tydelig på den lille flasken med grønn kork: "Med sitronduft" Den til høyre på bildet som de kaller Spyleæske var ny for meg. Redigert 7.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellg Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Ja, nå ser jeg det. Googlet produktet og da kom bare den dunken på 2,5L fram. Er dette et bedre alternativ en BT sin? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Ja! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nomen Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Europris er de jeg har funnet som selger Green Viking billigst. 2,5literen koster 99, og er av den luktfrie typen. Jeg slår på en god klunk hver gang septikken er tømt, og spyler ned med ca 10 liter ferskvann. Lukter bare "kosen" fra utluftinga til min tank. (Lukten fra utluftinga til toalettet etter at jeg har vært der, lukter mye værre?) Jeg bruker også å tømme tanken ved tømmestasjonene, da suges den tom, fylles halvveis med ferskvann, og tømmers igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.