Amanda26 Startet 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2005 Når jeg starter min TAMD30 tar det 5-10 sekunder før oljetrykk oppnås. Kan se at måleren står på null og oljelampa lyser. Etter 5-10 sekunder ligger trykket på ca 4 og holder seg der på alle turtall. Er dette normalt, eller kan det være fare for motor ? Det er nok olje på motor, og oljefilter er skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Er vel ikke unormalt tror jeg. Tror det tar ca 3 sek på min. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Det tar ca. 2-3 sek. på min 41-motor. Hvis du synes det tar lang tid, kan du holde stopp-knappen inne ca. 3-5 sek. og så starte motoren, da vil trykket bygge seg opp litt før motoren starter. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Du burde bytte oljetrykksføleren. Da vil du antagelig se at trykket kommer raskere opp og ligger høyere enn 4 kg på kald motor. På min TMD 30 gikk oljetrykket opp til 5,5 kg på tomgang med kald motor etter at føleren ble byttet. Trodde at overhaling var nær etter å ha sett stadig fallende oljetrykk over lengre tid. Føleren er ei slags klokke som sitter helt fremme på høyre side av blokka-sett aktenifra. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Du burde bytte oljetrykksføleren. Da vil du antagelig se at trykket kommer raskere opp og ligger høyere enn 4 kg på kald motor. På min TMD 30 gikk oljetrykket opp til 5,5 kg på tomgang med kald motor etter at føleren ble byttet. Trodde at overhaling var nær etter å ha sett stadig fallende oljetrykk over lengre tid. Føleren er ei slags klokke som sitter helt fremme på høyre side av blokka-sett aktenifra. <{POST_SNAPBACK}> Før du går til innkjøp av ny trykksensor bør koble på et manometer og sjekke om det virkelig er feil eller ikke! Hvis du kjører innom et VP-verksted får du sikkert låne et manometer. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Hvis du synes det tar lang tid, kan du holde stopp-knappen inne ca. 3-5 sek. og så starte motoren, da vil trykket bygge seg opp litt før motoren starter. <{POST_SNAPBACK}> Har alltid lurt på hvordan dette skal gjøres, da jeg ikke har hatt noen stoppknapp på noen av de 3 VP-motorene jeg har hatt (stoppes ved å vri nøkkel til venstre - dermed "litt" vanskelig å kjøre starter samtidig). Noen gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Har alltid lurt på hvordan dette skal gjøres, da jeg ikke har hatt noen stoppknapp på noen av de 3 VP-motorene jeg har hatt (stoppes ved å vri nøkkel til venstre - dermed "litt" vanskelig å kjøre starter samtidig). Noen gode tips? <{POST_SNAPBACK}> Det er likedan hos meg også(VP AQAD31A), men på dieselpumpen er det en liten hendel som kan brukes til nødstopp hvis noe skulle svikte med stoppen via tenningsnøkkelen. Det går jo også an å legge opp en stoppwire med drabryter ved styreposisjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.