Jump to content

Brannvarsler i båt


joelle

Recommended Posts

Fikk en "reiserøykvarsler" av Gjenstridige for ett par år siden. Ca halv størrelse av vanlig.

 

At den virker fikk vel de som lå på den lange brygga på treffet i Horten på Fredag høre. Far stekte pølser og den er heldigvis ikke no glad i matos.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har og sett disse med suke kopp på men trur att det er bedre med en som er skrudd på plass. Ellers kan det godt bli att man dytter borti den og legger den i skapet med tanke på att den ska settes opp når vi ska legge oss.

 

Og da blir den gjerne glemmt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg du har rett i :yesnod:

Men jeg kjøpte noen på Norløff i Drammen som er i Jernia kjeden, og det var optiske røykvarslere som var ca 8 cm i diam, og 2 cm i høyde. og ble drevet av 2 tynne klokkebatterier.

 

Optisk røykvarsler - "ser røyken" er litt dyrere men bedre der hvor en er plaget av at den går i tide og utide

 

Ionisk røykvarsler - "lukter røyken" den enkleste og billigste, men "lukter" ofte ikke forskjell på "ekte brannrøyk" og stekos, vanndamp etc.

 

Mvh

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...