Bortafor Startet 7.Mai.2017 Del på Facebook Startet 7.Mai.2017 Min Ardic dieselvarmer gjekk heilt vanleg ein time, so plutseleg slo den seg av, og etter ein liten stund på igjen. Slik fortsatte det. Av og på med berre sekunder eller eit minutt i mellom. Det er varmevifta som stopper, eg hører at dieselpumpa tikker og går. Sjølv om den stopper, men går da saktere. Kva kan det vere? Flammevakta på sida har nyleg blitt fiksa: den eine kabelskoa på sida hadde knekt av, so eg har lodda på ein tråd m ny kabelsko der. Kan det ha noko med saken å gjere? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Det er vel termostat på den? Sitér dette innlegget Link to post
Bortafor Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Ja d er termostat. Den står på maks. Prøvde å slå på igjen i dag morges når det var kaldt i båten, og den slår seg fortsatt av og på i eit sett. Kan d vere termostaten som er gåen meiner du? Slår vifta seg av og på når den har nådd ein viss temperatur- altså at den går av og på i eit sett- skal det ikkje vere lengre pauser? Har aldri opplevd at den har nådd maks temp, og eventuelt slår seg av, men no har eg ikkje brukt den so mykje etter eg kjøpte båten heller da.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Hvilken type Ardic varmer er det du har? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
I.M.S. Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Som Lars H. skriver og jeg har nevnt gjentatte ganger på dette forum. For å kunne foreslå løsninger på problem må det oppgis en typebetegnelse på produktet det gjelder. Ut ifra det som du skriver, regner jeg med at det er en luftvarmer, og idet den har romtermostat bortfaller 432, som jo har en reostat, og da er det 4 forskjellige å velge mellom. Du skriver om en brukket kabelsko på flamvakt, men denne har jo 2 ledninger som i de fleste tilfeller går direkte til styrenhet, så jeg antar du mener overhetningstermostat. Dersom det er motor som stopper, mens pumpe fortsetter å "tikke", er oh. termostat ok, den slår av spenning til pumpe ved utløsning eller brudd. Du har da mest sannsynlig problem med viftemotor, kabler eller styrenhet, men igjen, hvilken type Ardic. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 (redigert) I.M.S. skrev for 3 timer siden: Som Lars H. skriver og jeg har nevnt gjentatte ganger på dette forum. Det skal også fremgå av emnetittelen hvilket produkt det gjelder, se reglene for Båtforumet: "Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder." Normalt vil brudd på denne regelen føre til at emnet blir flyttet til Ikke godkjente emnetitler. Om Bortafor oppgir produktnavn skal jeg legge det inn i tittelen. Redigert: Har nyansert den setningen i reglene, heter nå: Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn/typebetegnelse og beskrivelse av hva saken gjelder. Redigert 8.Mai.2017 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.