Jump to content

Grei pris på jolle?


Emilie

Recommended Posts

Hei allesammen,

 

Er helt fersk mht båt og har set på en brukt 13 fots With-jolle fra 1990.

Den så bra ut. Hadde litt gelcoat-skader på "toppen" over vannlinjen, men ikke noe på siden. Dette hadde jeg tenkt å sparkle og pusse ned.

 

Motoren som følger med er en Evinrud 25HK og er fra engang på 80-tallet. Så den ikke i bruk, men selger sa den startet hver gang den var kold, men slukket du den når var blitt varm, var det vanskeligt å få startet den. Anbefalte å ta den på service, hvilket jeg hadde tenkt meg å gjøre.

 

Får komme til mine spørsmål da :) Prisen for båt og motor er på 11.000,- Er dette en grei pris eller?

 

Noen som har kommentarer til hvad som kan være galt med motoren og hvor mye det kan formodes å koste på service?

 

Alle svar modtas med stor takk.

Link to post
Share on other sites

Hei allesammen,

 

Er helt fersk mht båt og har set på en brukt 13 fots With-jolle fra 1990.

Den så bra ut. Hadde litt gelcoat-skader på "toppen" over vannlinjen, men ikke noe på siden. Dette hadde jeg tenkt å sparkle og pusse ned.

 

Motoren som følger med er en Evinrud 25HK og er fra engang på 80-tallet. Så den ikke i bruk, men selger sa den startet hver gang den var kold, men slukket du den når var blitt varm, var det vanskeligt å få startet den. Anbefalte å ta den på service, hvilket jeg hadde tenkt meg å gjøre.

 

Får komme til mine spørsmål da :) Prisen for båt og motor er på 11.000,- Er dette en grei pris eller?

 

Noen som har kommentarer til hvad som kan være galt med motoren og hvor mye det kan formodes å koste på service?

 

Alle svar modtas med stor takk.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Høres ganske bra ut, prisen er det ingenting å si på..

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Hei!

Prisen ser god ut, men ville startet motoren å sjekket kjøling og gear olje etter den har gått litt. Et lekk undervanshus blir fort et par tusen i rep.

 

Om du skal ha båten i sjøen, vil jeg råde deg til å kjøpe gh, ther, vx, rana el. With jolla er veldig flat under, smal og ikke særlig god i sjøen.

Har selv en 10fot with med 25hk, og dette er ikke mye morro å kjøre så fort det blir litt bølger!

 

Lykke til med båtkjøpet!

Link to post
Share on other sites

Nå får man jo bra nye gimmi båter til en pris av hele 5500,-, Lett å ha med å gjøre, kan jo oxo pakke den sammen om vinteren. pågenger får man oxo billig brukt. Trenger jo ikke så "stor" motor på en slik båt.

 

Syntes det hørtes litt mye ut med en så gml motor,,,, :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei!

Prisen ser god ut, men ville startet motoren å sjekket kjøling og gear olje etter den har gått litt. Et lekk undervanshus blir fort et par tusen i rep.

 

Om du skal ha båten i sjøen, vil jeg råde deg til å kjøpe gh, ther, vx, rana el. With jolla er veldig flat under, smal og ikke særlig god i sjøen.

Har selv en 10fot with med 25hk, og dette er ikke mye morro å kjøre så fort det blir litt bølger!

 

Lykke til med båtkjøpet!

:crazy: Nå tuller du!? With er jo kjent for å ha ett særdeles godt skrog, gode sjøegenskaper i hele fartsspekteret! Har derimot hørt mye negativt om sjøegenskapene til GH, og synes selv at den f.eks. serverer plagsomt mye sjøsprut i forhold til With! Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:crazy: Nå tuller du!? With er jo kjent for å ha ett særdeles godt skrog, gode sjøegenskaper i hele fartsspekteret! Har derimot hørt mye negativt om sjøegenskapene til GH, og synes selv at den f.eks. serverer plagsomt mye sjøsprut i forhold til With!

:crazy: Nå tuller du!?

 

Wit Drommedille er jo paddeplat i hekken og er kjent for å lande hardt. GH10 er eneste andre jeg har erfaring med - og den er ganske så våt i litt bølger.

Link to post
Share on other sites

Synes også at dette høres greit ut i henhold til prisen. :smiley:

Det kan sikkert være flere årsaker til at motoren stopper når den blir varm, men

en mulighet er å undersøke om det er lekkasjer på coil, eller om den blir svært

varm under kjøring.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Har selv en 10fot with med 25hk, og dette er ikke mye morro å kjøre så fort det blir litt bølger!

Tuller du? Det er jo i bølger denne blir moro! Hoppekonkurranse - hvem hopper høyest? Dette hadde vi MYE moro med da vi var guttunger (at vi ikke drap oss er et lite under, men det var nære på noen ganger) :crazy:
Link to post
Share on other sites

Tuller du? Det er jo i bølger denne blir moro! Hoppekonkurranse - hvem hopper høyest? Dette hadde vi MYE moro med da vi var guttunger (at vi ikke drap oss er et lite under, men det var nære på noen ganger) :crazy:

Kjenner til det der ja. Bølgene fra ColorLine var en sikker vinner når det gjaldt å sveve lengst. Ikke direkte trygt, men verden var som kjent ikke så farlig før!
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...