Jump to content

Grei pris på jolle?

Emilie

Recommended Posts

Hei allesammen,

Er helt fersk mht båt og har set på en brukt 13 fots With-jolle fra 1990.

Den så bra ut. Hadde litt gelcoat-skader på "toppen" over vannlinjen, men ikke noe på siden. Dette hadde jeg tenkt å sparkle og pusse ned.

Motoren som følger med er en Evinrud 25HK og er fra engang på 80-tallet. Så den ikke i bruk, men selger sa den startet hver gang den var kold, men slukket du den når var blitt varm, var det vanskeligt å få startet den. Anbefalte å ta den på service, hvilket jeg hadde tenkt meg å gjøre.

Får komme til mine spørsmål da :) Prisen for båt og motor er på 11.000,- Er dette en grei pris eller?

Noen som har kommentarer til hvad som kan være galt med motoren og hvor mye det kan formodes å koste på service?

Alle svar modtas med stor takk.

Hei allesammen,

Er helt fersk mht båt og har set på en brukt 13 fots With-jolle fra 1990.

Den så bra ut. Hadde litt gelcoat-skader på "toppen" over vannlinjen, men ikke noe på siden. Dette hadde jeg tenkt å sparkle og pusse ned.

Motoren som følger med er en Evinrud 25HK og er fra engang på 80-tallet. Så den ikke i bruk, men selger sa den startet hver gang den var kold, men slukket du den når var blitt varm, var det vanskeligt å få startet den. Anbefalte å ta den på service, hvilket jeg hadde tenkt meg å gjøre.

Får komme til mine spørsmål da :) Prisen for båt og motor er på 11.000,- Er dette en grei pris eller?

Noen som har kommentarer til hvad som kan være galt med motoren og hvor mye det kan formodes å koste på service?

Alle svar modtas med stor takk.

<{POST_SNAPBACK}>

Høres ganske bra ut, prisen er det ingenting å si på..

JOH

Hei!

Prisen ser god ut, men ville startet motoren å sjekket kjøling og gear olje etter den har gått litt. Et lekk undervanshus blir fort et par tusen i rep.

Om du skal ha båten i sjøen, vil jeg råde deg til å kjøpe gh, ther, vx, rana el. With jolla er veldig flat under, smal og ikke særlig god i sjøen.

Har selv en 10fot with med 25hk, og dette er ikke mye morro å kjøre så fort det blir litt bølger!

Lykke til med båtkjøpet!

• 4 måneder senere...

Hei!

Prisen ser god ut, men ville startet motoren å sjekket kjøling og gear olje etter den har gått litt. Et lekk undervanshus blir fort et par tusen i rep.

Om du skal ha båten i sjøen, vil jeg råde deg til å kjøpe gh, ther, vx, rana el. With jolla er veldig flat under, smal og ikke særlig god i sjøen.

Har selv en 10fot with med 25hk, og dette er ikke mye morro å kjøre så fort det blir litt bølger!

Lykke til med båtkjøpet!

:crazy: Nå tuller du!? With er jo kjent for å ha ett særdeles godt skrog, gode sjøegenskaper i hele fartsspekteret! Har derimot hørt mye negativt om sjøegenskapene til GH, og synes selv at den f.eks. serverer plagsomt mye sjøsprut i forhold til With! Redigert av klikk (see edit history)

:crazy: Nå tuller du!? With er jo kjent for å ha ett særdeles godt skrog, gode sjøegenskaper i hele fartsspekteret! Har derimot hørt mye negativt om sjøegenskapene til GH, og synes selv at den f.eks. serverer plagsomt mye sjøsprut i forhold til With!

:crazy: Nå tuller du!?

Wit Drommedille er jo paddeplat i hekken og er kjent for å lande hardt. GH10 er eneste andre jeg har erfaring med - og den er ganske så våt i litt bølger.

Synes også at dette høres greit ut i henhold til prisen. :smiley:

Det kan sikkert være flere årsaker til at motoren stopper når den blir varm, men

en mulighet er å undersøke om det er lekkasjer på coil, eller om den blir svært

varm under kjøring.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Tuller du? Det er jo i bølger denne blir moro! Hoppekonkurranse - hvem hopper høyest? Dette hadde vi MYE moro med da vi var guttunger (at vi ikke drap oss er et lite under, men det var nære på noen ganger) :crazy:

Kjenner til det der ja. Bølgene fra ColorLine var en sikker vinner når det gjaldt å sveve lengst. Ikke direkte trygt, men verden var som kjent ikke så farlig før!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...