Jump to content

Renoveringsprosjekt - Comfort 30


x_stoffer

Recommended Posts

Kyrholmen, du er den første jeg møter på som har Skarven Mast ? 

Prøvde å komme i kontakt med de for et par år siden, uten resultat. Jeg prøvde å finne ut om det fantes noen seilstopper, mekanikk eller ett eller annet som orginalt var på masta... 

 

ang FB gruppe, så er det en felles gruppe med Comfort/ Albin Ballad, dette fordi det er veldig like båter. Ettersigende ble comforten støpt i en form som tidligere hadde vært Ballad-form, men det ble gjort noen endringer. 

 

Ellers så var det en svensk forening for Comfort båter. De hadde mye materiale ligge på hjemmesiden, men foreningen ble lagt ned for et par år siden. 

Heldigvis rakk jeg å laste ned det som var av info der, og har samlet det i en perm. 

Link to post
Share on other sites

Apropos  mast - finnes det agenter som kan formidle f.eks brukte master - riggverksted e.l.?

 

Det må da finnes en del båter av vår type som kondemneres pga slit og elde, men hvor riggen kan være brukbar i noen år til?

Vil aller helst ha en lik rigg som den som stod på båten før, så blir det ikke noe knot med seil/fester..

 

Får sjekke ut den FB-gruppen, Eureka.

 

Nå venter jeg bare på at båten flytter innomhus, så jeg kan få begynt på prosjektet. Hadde uansett ikke sjansen til å gjøre allverden de siste månedene pga barnefødsel til nr 4 i slutten av april = meget travelt. Men nå begynner heldigvis ting å gå seg til, så nå skal jeg klare å få brukt 5-6 timer i uka ihvertfall når jeg kommer i gang. Så gjenstår det å se hvor mye fremgang det gir gjennom vinteren..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...