Edh1 Startet 8.Mai.2017 Del på Facebook Startet 8.Mai.2017 Fant ut at jeg har et av de tidligere omtalte tankookkene som lekker gjennom toppen (der hvor man løfter opp for å få tak når man skrur av lokket). Kan jeg tette hullet ved å legge på kjemisk metall eller epoxy-stick? Hadde ikke veldig lyst å bytte hele greia.. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 (redigert) Du skriver jo ikke hvilken motor/båt du har, ikke en gang merket, ei heller hvor det er "tidligere omtalt" ? Dersom det er ikke lufting til tanken, så kan du sikkert tette det med noe, men er lokket metall eller plast ? Redigert 8.Mai.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Beklager lite info. Lokket er av metall, det er ikke lufting i lokket. På toppen av lokket trekkes "hendel" til å vri av lokket ut. Denne hendelen ligger i en fordypning. Det er nedi denne fordypningen det kommer vann ned i tanken. Jeg lurer på om et metall-lokk til en diesel-tank kan tettes med nevnte materiale? Vil det være en god permanent løsning eller bør hele påfyllingen byttes (dekksgjennomføringen)? (Lokket er omtalt i flere tråder tidligere som en produksjonsfeil. Leste at flere hadde forsøkt å bytte til nytt lokk men at "alle" lakk). Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Du kan selvfølgelig løfte opp hendelen og fylle hele hullet med epoxy. Men det beste er helt klart å bytte ut hele greia. Så mye arbeid pleier det ikke å være.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
VannTro Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Det er vel en sjanse for at gjengene og dimensjonen er lik mange andre modeller og at det går an å benytte et annet lokk. Det er vel en del som tilbyr løse lokk vil jeg tro. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
LM 605 Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Kjenner til noen som brukte slikt kjemisk metall med hell. Hadde selv et slikt lokk av nevnte type som jeg dyttet inn noe Casco Marin og Teknikk med inni hullet. I tillegg satte jeg på en større o-ring, ble helt tett etter dette. Ellers er det vel andre " tette" lokk som har samme gjenger som kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Kostaden, arbeidet og faremomentene ved motorstopp p.g.a vann i dieselen er så mye høyere enn hva det er å montere ett skikkelig tanklokk. SKIFT TANKLOKK, det bør da være ett absolutt minimum av båtstell å sørge for at vann og diesel er adskilt. Det finnes nok av feilkilder der ute, om man ikke skal drive å reparere tanklokket med lim. Hvis du ikke har noe veldig sære greier, er det mye mulig at lokket fra andre produsenter passer. Jeg ville ihvertfall ha sjekket dette FØR jeg kjøpte kjemisk metall. Jeg har kjemisk metall i båten, det med tanke på nødreparasjoner, ikke noe annet. (Det er ikke egnet til noe annet heller,etter mitt syn) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
VannTro Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Bare så det er nevnt så er de fleste "kjemisk metall" produkter en polyester med metall-spon og herder. Produktet kan ved f.eks. dårlig rengjøring før bruk feile og må betraktes som hva det er, en polyestersparkel. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.