aircooled Startet 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2017 Her vil jeg legge inn hva jeg tenker å gjøre med min nyinnkjøpte Nidelv 24. Det første er å bytte ut sportsrattet med ett riktig snekkeratt Sitér dette innlegget Link to post
aircooled Svart 9.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Fikk med ganske mye utstyr -2 nye kalesjer (sommer og vinter) -2 to renoverte glykol kjølere til motor (md11c) -masse olje, verktøy, bunnstoff, osv osv -pluss en lang liste over hva forige eier har gjort Trofast ble skrapt ren for bunnstoff i fjor, behandlet med antipest og stoffet opp. Olje i gear og motor byttet nettopp. Impellere byttet. Ny sink satt på i fjor. Puter i salong trekt opp i nytt grått stoff. Eksosbend byttet i fjor, ny dynamo, og kjølesystemet renset med systemrens. Ny tank og ny vanntank satt i fjor. Toalett byttet og skrog gjennomføringer til toalett byttet til kompositt. Ny kjølevann ventil i messing. Til 40 000 tror jeg dette var ett godt kjøp. Planene videre er å bytte det røde kunstgresset på dørk. Rydde i det elektriske og sette i skillerele. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Grattis med flott båt og lykke til med prosjektet ditt, ser jo veldig fin og velholdt ut. Du har nok fått mye båt for pengene her virker det som alltid godt å ha et godt utgangspunkt for videre oppussing Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zitt Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Ser jo helt strøken ut den båten der! Hva er som rører seg under dørken? Er det solcellepanel vi ser der fremme - litt uvant plassering? Sitér dette innlegget Link to post
aircooled Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Jepp. Det er det. Den og må flyttes litt Sitér dette innlegget Link to post
aircooled Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Hei. Da er første 20 literene med disel brent igjennom trofast. Men på fredag fikk jeg testet beredskapsplaner og medlemskapet i redningsselskapet. Midt i langenuen mistet jeg plutselig styring. Etter litt armer og ben kom redningskøyta og slepte oss hjem. Vell oppe på land ser jeg til min forferdelse at hele roret er falt av Det ser ut for meg som det har blitt tretthetsbrudd oppe hvor rorhylsa går igjennom skroget. Nå er spørsmålet. Hvordan skaffer jeg nytt ror. Er det noen her inne på forumet som vet om noen som kan ha deler, eller det beste å gå til ett lokalt maskinverksted og få det laget? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 (redigert) Mener at Nidelv fremdeles har noe på fabrikken her i Aust-Agder når det gjelder deler og innredning, etc. Er jo mange som oppgraderer disse "eldre" snekkene.Finnes vel Nilsens båtbyggeri på Bjorbekk som driver med noe her. Søk på nett etter Nidelv, så finner du noe der. Redigert 3.Juli.2017 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Legzl Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Hei! Skjedde det noe mer oppgradering/oppussing osv. med Nidelv 24? Har sjøl kjøpt meg Nidelv 24 her for 1 uke side, som skal pusses opp og styres med(står på Stord) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.