Jump to content

Prosjekttråd Nidelv 24 "Trofast"

aircooled

Recommended Posts

Fikk med ganske mye utstyr

-2 nye kalesjer (sommer og vinter)

-2 to renoverte glykol kjølere til motor  (md11c)

-masse olje, verktøy, bunnstoff, osv osv

-pluss en lang liste over hva forige eier har gjort 

Trofast ble skrapt ren for bunnstoff i fjor, behandlet med antipest og stoffet opp. Olje i gear og motor byttet nettopp. Impellere byttet. Ny sink satt på i fjor. Puter i salong trekt opp i nytt grått stoff. 

Eksosbend byttet i fjor, ny dynamo, og kjølesystemet renset med systemrens. 

Ny tank og ny vanntank satt i fjor. Toalett byttet og skrog gjennomføringer til toalett byttet til kompositt. Ny kjølevann ventil i messing.

Til 40 000 tror jeg dette var ett godt kjøp.

Planene videre er å bytte det røde kunstgresset på dørk. Rydde i det elektriske og sette i skillerele. 

Grattis med flott båt og lykke til med prosjektet ditt, ser jo veldig fin og velholdt ut.

Du har nok fått mye båt for pengene her virker det som :thumbsup: alltid godt å ha et godt utgangspunkt for videre oppussing

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

• 1 måned senere...

Hei.

Da er første 20 literene med disel brent igjennom trofast. Men på fredag fikk jeg testet beredskapsplaner og medlemskapet i redningsselskapet.
Midt i langenuen mistet jeg plutselig styring. Etter litt armer og ben kom redningskøyta og slepte oss hjem. Vell oppe på land ser jeg til min forferdelse at hele roret er falt av  :confused:

Det ser ut for meg som det har blitt tretthetsbrudd oppe hvor rorhylsa går igjennom skroget.

Nå er spørsmålet. Hvordan skaffer jeg nytt ror. Er det noen her inne på forumet som vet om noen som kan ha deler, eller det beste å gå til ett lokalt maskinverksted og få det laget?

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...