Jostein S Startet 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2017 (redigert) Har kjøpt en pioner junior - fornøyd med kjøpet. (fant bilde her på forumet!) Jeg ønsker å renovere båten slik at den fremstår bedre. Jeg har søkt på nett etter råd om renovering av pionerbåter, men finner kun informasjon om sveising av sprekker, tetting av hull osv. Ikke noe om hvordan en "shine opp" en eldre båt. Plasten er rimelig fin og den er ikke falmet mye. Ønsker tips om følgende: Er det OK å pusse bunnen for å glatte ut riper og hakk? Finnes det noe middel som en smører på blasten i slike båter, polish eller annet middel? Vindskjermen er ikke helt topp, har noen erfaring med å lage en ny? Får en kjøpt plexiglass som "metervare"? Håper noe her kan komme med innspill : ) Redigert 10.Mai.2017 av Jostein S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 har hørt et triks for å få tilbake farge på falmet PE plast - varme forsiktig med varmluftpistol. Har prøvd det på smådetaljer , med bra resultat. Men kan ikke gå god for hvordan det eventuelt påvirker plasten over tid... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kyrholmen Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Turtle wax plast fornyer , fungerer ihvertfall ypperlig på detaljer av samme plast på bil/motorsykkel Sitér dette innlegget Link to post
Jostein S Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Veldig bra så langt, dette skal forsøkes! Sitér dette innlegget Link to post
Jostein S Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Hadde likt å høre litt fra noen om pleksiglass til vindskjerm. Noen erfaringer ute å går? Sitér dette innlegget Link to post
J-R Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Jeg kjøpte lexan glass hos nærmeste glassmester da jeg renoverte en vindskjerm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.