Jump to content

Skifte motorplate i kryssfinér på Pioner Junior - hva er rett finertype?

Jostein S

Recommended Posts

Såvidt jeg har skjønt, så betyr "vannfast kryssfiner"  at det er limt med vannfast lim.    Treverket er ikke mer vannfast for det (kommer jo selvfølgelig an på hvilken type treverk som er brukt da) .   Og alle endeflater vil suge til seg vann i større eller mindre grad.  Så jeg ville iallefall mettet disse med f.eks epoxy 

Har også sett noen har brukt plast type "skjærefjøl" til slikt

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

NilsPils skrev On 11.5.2017 at 7.00:

Tror all finer du kjøper i Norge i dag er vannfast.

Vis hele sitatet  

Nei.

Kryssfiner fås i mange kvaliteter, og noen er limt med interiørlim. Sjekk at platene du bruker i det minste er limt med fenollim, de skal ha betegnelsen WBP. Til ditt bruk, om jeg forstår deg rett skal ikke fineren innglasses, er det best på bruke "tilhengerfiner", som nevnt ovenfor. Om platene skal limes, vil limet hefte dårlig på glatte laminerte plater. Under enhver omstendighet ville jeg ha forseglet endene (der du har saget) med epoxy, eller satt de inn med boracol eller noe i den stilen.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...