thomasd Startet 10.Mai.2017 Del på Facebook Startet 10.Mai.2017 Noen som har meninger om Jeanneau NC11 versus Nimbus 365? Selv synes jeg Nimbusen er hakket mer klassisk og mistenker at den holder høyere byggkvalitet, mens NCen har litt flere smarte og moderne løsninger? Har folket troen på at Nimbusen kan holde seg bedre i pris og derved forsvare å legge noen hundre tusen ekstra i en slik? Ser forøvrig ikke ut til å ha vært så mange NC11er på markedet i det siste - noen som vet om noen som vurderer å selge? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 (redigert) Mening fra meg : Jeg ville valgt Nimbus 365, da denne har aksling. NC11 har drev. Den går sikkert stillere og fortere, men nei takk til 2 drev... Redigert 10.Mai.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Ja, to drev er jo ikke noe stort pluss i alle fall... Eneste formildende er kanskje at det er DPS-drev som er sånn passe håndterbare vektmessig, og ikke DPH... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Jeg tror... det er lettere å selge en 365 om 5-10 år ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 (redigert) Kjeros her på forumet har en NC11. Han svarer sikkert på spørsmål. Redigert 10.Mai.2017 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Her sammenligner du Ford og Mercedes. Jeg kjører Ford og er fornøyd med det. Jeg tror ikke den ene båten her taper seg mer enn den andre, det er mere et spørsmål om hvilken du selv vil eie. Jeg ville ved siden av å vurdere båten også vektlagt fremdriftsystem og fart. Ingen tvil om mitt valg, men her snakker vi fart kontra enkelt og rimelig vedlikehold. Kort oppsummert fra min side: Glem annenhåndsverdi og velg det som passer deg selv best. Båt blir ingen "sparekasse" uansett ! Lykke til med valget ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nomen Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Jeg ville også gått for Nimbusen, den ser ut til å ha et høyere nivå på kvalitet, ser bedre ut gjør den også. Fast aksling er er stor pluss mener nå jeg, men la oss nå ikke ta den debatten her. Drømmer selv daglig om Nimbus, så kanskje jeg ikke er rette til å svare:) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kaskazi Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Fine båter begge to. Her er tester: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-nimbus-365-coupe-saab-sær NC 11: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-jeanneau-nc-11-fransk-revolusjon Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Siden jeg eier en av de omtalte modellene, er det vrient å holde seg objektiv. Jeg har tidligere beskrevet noen av mine vurderinger i min hentetråd. Nimbus 365 var oppe til vurdering. NC11 var (i våre øyne) den mest tiltalende - både planløsning, praktiske løsninger og utseende. NC11 og Nimbus 365 er sammenlignbare på mange områder. Det er ingen tvil om at Nimbus holder høy kvalitet. Likevel er jeg usikker på om dette forsvarer en prisdifferanse (i vårt tilfelle) på mer enn 1 mill. Båtkjøpet ble gjort med et langt perspektiv. Vi planlegger å ha denne båten i minst 5-10 år. For oss var det avgjørende at både produsent og den lokale forhandler har utsikter til "å være der i morgen". Beneteau-gruppen er ikke en ubetydelig aktør. Jeg kjenner ikke 2016-tallene for Nimbus. De gikk konkurs i 2012, men fikk inn frisk kapital og nye eiere. For årene 2014 og 2015 var EBIT henholdsvis -13 og -8 mill. SEK. Slike ting kan være uvesentlig for noen, mens for meg har dette betydning. Når alt kommer til alt, er det smak og behag som betyr noe. Det er nettopp dette mangfoldet som gjør båtlivet så bra! Noen skal ha seil, mens andre vil ha motor. Noen ønsker drev, mens andre sverger til aksling. Mange liker Jeanneau, mens andre liker Nimbus. Alt dette er smak, behag og preferanser. Hver enkelt må stille sine krav og ønsker for deretter å velge en båt utfra dette. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Kjeros svare vel bra på dette spørsmål. To flotte båter, men 1 mill. i mellom?? Hadde det vært lik pris, uten tvil Nimbus, sier tidligere Storebro eier. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
VannTro Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Lukter "svidd" av de resultatene hos Nimbus. Skeptisk. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.