Framtia Startet 10.Mai.2017 Del på Facebook Startet 10.Mai.2017 I tilfelle det vil være nyttig med en senseledning til forbruksbank, hvordan kan den kobles til min dynamo tro? Dynamoen er en Valeo 125amp: mod 128990-77250. Har prøvd å finne koblingsskjema eller lignende på nett uten hell. Bildet under viser at en av boltene har en oransje ledning (synes det står W) på denne bolten, men på den ved siden av er det to ledninger, en rød og en blå. Noen som har oversikt over slikt, eller kan hjelpe meg søke svar. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Joerg Becker Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Den har 120A og koblinger B+, B-. D+ & W. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Framtia Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Takk Jørg, er det D og W som vises på bildet? Og er det slik at men bare trekker en ledning fra en bestemt av disse og til plusspolen på batteriet? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Joerg Becker Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 No, Sir. "W" er kun en vekselstrømutgang, brukes vanligvis til turtallmåleren. "D+" er kobling til ladelampen. Dynamoen har bare intern spenningssense, ikke noe "S". Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Framtia Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Takk igjen Jørg, Da kommer jeg tilbake når jeg får sett hvordan det nye opplegget vil fungere når vi har koblet ferdig uten senseledning. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.