sebba2 Startet 11.Mai.2017 Del på Facebook Startet 11.Mai.2017 (De som har negative kommentarer og -for en idiotisk gal fyr som ikke burde vært på sjøen osv, kan bare finne noe annet og lese på.. (Jeg gjør ingen ting som setter andre i fare enn meg selv) :) Hei folkens! Fikk litt av en ide heromdagen når jeg kjeda meg. Resulterte med overmotorisering :) Har en 18hk tohatsu som visstnok skal være oppsatt til 25hk som havna på hekken av en pioner 235. Fikk nokså grei fart, turte nesten ikke gi full gass pga styrekultkjøring (Tenkte i grunnen og lage rattstyring og kontrollboks eller fotgass til denne) Aner ikke hva den klarer på wot, håper på 40 til 50 knop? Tilta motoren langt ned for å unngå hopping siden båten er sinnsykt vinglete i fart over 5 knop. Nå står vannsøyla sikkert 5 meter i lufta i plan :) Ser bare tøft ut egentlig. En annen ting er at akterspeilet er veeeeeldig svakt, slik at motoren nesten forsvant ned i sjøen når jeg kjørte bakover :D Skal i allefall stive av akterspeilet. Hva syns folk? Skal slenge inn bilder seinere. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
ivar Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 haha, de gærne har det godt fartsfølelsen er sikkert enorm i ei 8 fots jolle, men farta du nevner er nok en smule urealistisk... .. hva jeg syns? bruk hjelm og redningsvest , og legg lommeboka fra deg på land Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
sebba2 Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Hehehe har kjørt skikkelige speedbåter og som faktisk går fort og :)var bare et lite sideprosjekt detta. Har en 30hk totakt og, med den kan man vel sikte over 40 knop i allefal? Båten veier jo 48 kg såvidt jeg vet. Skrev forresten feil, mente 30 til 40 knop ;) Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
ko-stens Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vet om en for mange, mange år siden som hadde en With 320 med 40 hester på hekken. Gikk fælt. Han hadde dekk og vindskjerm, så han slapp styrekult. Vet ikke hvor fort den gikk, men det så nesten latterlig ut der den lille kula forsvant bortover vannflata. Tipper det kan ha vært mellom 30 og 40? Det så nok raskere ut enn det var! Må være omkring 30 år siden det nå. Jeg må ærlig talt innrømme at det hadde vært artig og prøvd noe digert noe på 12-fots alujolla mi. Den er godkjent for 15 hk. En 15 hester firetakter veier jo fort 50 kilo. En gammel Evinrude 35 veier da ikke noe mer, mener jeg å huske. Hadde en slik på en Selco 14 for mange år siden. Fin motor i grunn. 82-modell tror jeg det var. Håndterte den greit uten å måtte ha hjelp da jeg skulle ha den på hekken, om jeg ikke husker feil. Tror ikke det er noe jeg kunne tenkt meg og hatt fast på båten, men det hadde vært artig bare og prøvd! :-) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Kjekt med raske små båter. Problemet med min er vekt og mykt akterspeil i bøtteplast :) Slenger med et bilde med nesten tom tank og ingenting annet i båten, der motorn er satt heeelt på øverste hakk med tiltstanga: Når jeg skal kjøre, må jeg tilte den ned to hakk igjen for ellers hopper den overalt :) Det værste er jo at båten er godkjent for 4 hester :D EDIT... oops her blei der mange skriveleifer :( Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Mort1 Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 Jeg og en kompis lekte på samme måten med noen Pioner 8 på slutten av 80-tallet, vi kom aldri lenger enn 15hk, som desverre skar seg når båten var på veg i plan. Det vi fant ut var at en jekketalje mellom baug og motor var lurt , slik at hekken ikke bøyde seg. Dette stuntet krever vel en liten filmsnutt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 kjenner også folk som har prøvd pioner 8 med 9.9/15hk , men den er jo så rund i bunnen. Han sa den reiste seg så mye at den tok inn vann bak , så han feiga ut for å ikke drukne motoren 235 er jo Amble design mener jeg, og lagd for å plane med 4 hk, så den er nok mer motorvennlig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
sebba2 Svart 13.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2017 Skal få til filmsnutt, ja! Har tenkt og lage til noe styrekonsolloplegg siden den er så ustabil med styrekult! Holdt på litt med den igår. Tok av original akterspeilsplate (av plast :( ) og satt opp ei vannfast treplate, noe som hjalp ganske mye! I tilegg, lenset jeg skroget til båten og fikk ut en ca 20 ltr, så ble enda bedre etter det :D Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Sjarkmann Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Må absolutt få en filmsnutt av dette . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.