chrisrik Startet 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2017 Hei! Er det noen som har hatt trøbbel med kjølingen på sin Suzuki? Etter vinterstille kom alarmen etter en liten stunds drift. Kjølestråle kom, men forsvant. Nå motoren fikk temperatur kunne det se ut som. Det er nå skiftet impeller og konplett pakningssett, med det resultat av at nå kommer ikke kontrollstrålen i det hele tatt. Termostat er kontrollert og fungerer tilsynelatende, selv om denne nok ikke er problemet da kontrollstrålen skal fungere uansett. Det er ingen åpenbare spor etter lekkasjer. Motor virker ikke å få alarm dersom den kjøres på klokker. Er det noen som har gode forslag å komme med, for nå begynner forslagsboksen å bli tom. En svært hissig vriompeis av en kar forlangte båten bort fra parkeringsplassen (til noen andre..), så båten måtte kastes på havet i hu og hast.. Håper derfor på en løsning som innebærer at båten ligge på vannet. Håper forøvrig ikke andre båthavner er plaget med sure gubber... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
is_620 Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 dersom alt fortoner seg normalt med temperaturer etc, kan det være så enkelt at den tynne slangen ev dysa for kontrollstrålen er blokkert av salt-avleiring eller noe rusk. har opplevd dette selv og brukte 0,80mm fiskesene for å stake opp og alle bekymringer forsvant Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 (redigert) Takk for svar. Fikk du temperaturalarm når den forsvant? leste nå bedre - men vi får alarm, så tror dessverre ikke det er tett.. Redigert 11.Mai.2017 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Dr Nelson Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Prøvd å resette oljeskift alarmen? Vet ikke hva slags alarms du får. Står i instruksjonsboka dersom du ikke får nok kjøling så går motoren i sikkerhetsmodus og sperrer turtallet for alt over 2000r/min. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Piper bare for temperaturalarm etter en liten periode med gange. Så det virker ikke som at det er en "gammel alarm" Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Lars K Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Har du kjent fysisk på motorblokka om den er for varm når alarmen kommer? Den skal vel holde rundt 70-80 grader,brenner du deg på fingrene er den for varm. Var den gamle impelleren ødelagt? Sikker på at impellerhuset er tett og at stigrøret treffer der den skal oppi blokka? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 blokka blir varm.. vanskelig å si om den er varmere enn 80 grader. Impellerhuset så fint ut, og det var ingen synlige skader på impelleren, eller pakninger rundt. Stigrøret, og koblingen mellom impellerhus og rør opp i blokka kunne virke litt "slapp i fisken". Såpass at vi reagerte på det, men vanskelig å vite hvor tight den faktisk skal være. Krevde ikke mye energi å slide den inn (eller ut). Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.