ebonita Startet 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2017 Jag har en Huawei 5186 router i båten. Den skall drivas med 12V/2A som normalt tas från en adapter. Men jag vill driva den direkt från båtens 12V system. Hittills har jag kopplat via en DC-DC converter step up/step down som har stabiliserat spänningen på 12V, men den har bränt. Så nu har jag valet att beställa en ny på Ebay (inget större problem, kommer hemskickad för under femtilappen men tar en månad) eller koppla direkt till 12V systemet som ju erbjuder spänning som varierar mellan 12,0 och 14,5 Volt. Det senare är givetvis trots allt enklare, men innebär ju en viss överspänning till routern större delen av tiden. Någon som har erfarenhet eller i alla fall uppfattning om detta? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Jeg har en Huawei 5186 router i båten. Kjører den normalt på en 12VDC/12VDC omformer som deg. Routeren står da i et skap nede i salongen. Men, om 4G signalstyrken en skjelden gang er dårlig, setter jeg routeren opp på dashboardet og mater den fra en sigarett tenner plugg. Denne er tilkoblet båtens standard 12V uten noen form for konvertering eller stabilisering. Og, det har ikke gitt noen problemer enda Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Har en lik sak liggende i båten, som jeg tenkte innstallere fast. Hvor mange ampere gir din dc-dc omformer? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Jeg kjører min rett på 12v, fungerer også under lading Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Jeg har alltid kjørt alt utstyr med 12V inngang direkte på båtens 12V anlegg uten noen som helst problemer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellg Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Da blir det kabel rett i panelet :) Takker gutter! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.