Christine Spiten Startet 11.Mai.2017 Del på Facebook Startet 11.Mai.2017 Noen som har erfaring med å bytte mast på Hallberg Rassy Mistral (eller tilsvarende)? Eller som kan anbefale maste-fabrikant? Jeg skal nå skifte hele riggen på min HR Mistral fra '72, og blir veldig glad for alt av innspill! :) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 Det må vel bli billigere å kjøpe et nytt masteemne og så flytte over alt av beslag? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 Mulligan skrev 45 minutes ago: Det må vel bli billigere å kjøpe et nytt masteemne og så flytte over alt av beslag? Billigere, men her er vel poenget å modernisere riggen - ikke reparere etter mastebrudd. Har selv båt fra 70-tallet med 90-talls oppgradert mast. Svært stor forskjell. Så skjønner godt oppgraderingsbehov... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
shipahoy Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 Artekno skrev 15 minutes ago: Har selv båt fra 70-tallet med 90-talls oppgradert mast. Svært stor forskjell. Så skjønner godt oppgraderingsbehov... Hva er fordelen med en 90-talls mast i forhold til en 70-talls? Kjekt å vite hvis jeg skal kjøpe ny båt en gang ;-) Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 shipahoy skrev for 7 timer siden: Hva er fordelen med en 90-talls mast i forhold til en 70-talls? Kjekt å vite hvis jeg skal kjøpe ny båt en gang ;-) Eller hvis man har en 70-tallsbåt ... Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 12.Mai.2017 Del på Facebook Svart 12.Mai.2017 (redigert) Min nyere mast har en kraftigere masteprofil ( + doble salinghorn ) enn den originale fra -78. Bommen er den originale, og den er korrodert i alle fester. Ser ingen grunn til at resten av riggen ikke hadde vært like "råtten" i dag, om det hadde vært den originale. Er veldig glad for at den er modernisert. Det meste av stående rigg på en båt fra -74 kan nok ha godt av å bli byttet ut. Ikke bare masteprofilen. Redigert 12.Mai.2017 av Artekno (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.