Christine Spiten Startet 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2017 Noen som har erfaring med å bytte mast på Hallberg Rassy Mistral (eller tilsvarende)? Eller som kan anbefale maste-fabrikant? Jeg skal nå skifte hele riggen på min HR Mistral fra '72, og blir veldig glad for alt av innspill! :) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Det må vel bli billigere å kjøpe et nytt masteemne og så flytte over alt av beslag? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Mulligan skrev 45 minutes ago: Det må vel bli billigere å kjøpe et nytt masteemne og så flytte over alt av beslag? Billigere, men her er vel poenget å modernisere riggen - ikke reparere etter mastebrudd. Har selv båt fra 70-tallet med 90-talls oppgradert mast. Svært stor forskjell. Så skjønner godt oppgraderingsbehov... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
shipahoy Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Artekno skrev 15 minutes ago: Har selv båt fra 70-tallet med 90-talls oppgradert mast. Svært stor forskjell. Så skjønner godt oppgraderingsbehov... Hva er fordelen med en 90-talls mast i forhold til en 70-talls? Kjekt å vite hvis jeg skal kjøpe ny båt en gang ;-) Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 shipahoy skrev for 7 timer siden: Hva er fordelen med en 90-talls mast i forhold til en 70-talls? Kjekt å vite hvis jeg skal kjøpe ny båt en gang ;-) Eller hvis man har en 70-tallsbåt ... Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 (redigert) Min nyere mast har en kraftigere masteprofil ( + doble salinghorn ) enn den originale fra -78. Bommen er den originale, og den er korrodert i alle fester. Ser ingen grunn til at resten av riggen ikke hadde vært like "råtten" i dag, om det hadde vært den originale. Er veldig glad for at den er modernisert. Det meste av stående rigg på en båt fra -74 kan nok ha godt av å bli byttet ut. Ikke bare masteprofilen. Redigert 12.Mai.2017 av Artekno (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.