Jump to content

Pakkboks for varm?


Tine IV

Recommended Posts

Heisan ,leita litt rundtom men fant ikke helt svaret . Men nå får jeg det her håper jeg . Var nedi og tørna på smørekoppen til pakkboxen på vei hjem fra langtur , tenkte og kjenne på selve pakkboxen og den var varm , veit ikke hvor varm den skal bli men det var såpass varmt at det var på grensa til og holde lenge på den . Tåler den det ? Skal det være sånn ? Eller hvor varm skal en pakkbox bli ? Håper dette er ok slik at det ikke er noe tull da det er ca 2 uker igjen til ferien .Bruker ikke mye fett , skrur en kvart tørn sånn en gang i blandt det er det jeg klarer og få skrudd på den så .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Temperaturgrensen for at man skal kunne holde lenge på en gjenstand av stål er vanligvis bare ca 50 grader. Det høres ikke mye ut for en pakkboks. Den bør fint tåle det, men vi liker alltid at den er håndvarm.

 

Kanskje skrur du unødvendig ofte på fettkoppen? Eller har du strammet unødvendig mye på pakningen? Den skal helst ikke være strammere enn at det lekker inn en dråpe vann med noen sekunders mellomrom.

 

Håper du får en fin båtferie.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Heisan ,leita litt rundtom men fant ikke helt svaret . Men nå får jeg det her håper jeg . Var nedi og tørna på smørekoppen til pakkboxen på vei hjem fra langtur , tenkte og kjenne på selve pakkboxen og den var varm , veit ikke hvor varm den skal bli men det var såpass varmt at det var på grensa til og holde lenge på den . Tåler den det ? Skal det være sånn ? Eller hvor varm skal en pakkbox bli ? Håper dette er ok slik at det ikke er noe tull da det er ca 2 uker igjen til ferien .Bruker ikke mye fett , skrur en kvart tørn sånn en gang i blandt det er det jeg klarer og få skrudd på den så .

 

  Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

 

det er nok helt normalt, min er sånn også, har alltid vært det. Ingen problemer.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Takker for svarene , da er det bare og se fram til ferien selvom jeg har "ferie" hele året så er det litt spess når en reiser på litt lengere turer .Telemarkskanalen står for tur , er bare 2 uker igjen og litt til .Men nå må jeg komme meg ned i båten i sommerværet og kose meg .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...