Komodo Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Vrod skrev for 6 timer siden: https://www.google.no/search?q=fredagshølet+hvaler&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#imgrc=xLcpGESVvvIWyM: Dette er jo også en kjempe flott naturhavn på Hvaler som er verdt et besøk. Tja. Det er en veldig god naturhavn, kanskje en av de beste? Men jeg synes ikke det er veldig fint der. Synes stedet bærer litt for mye preg av "bruk" av båtfolket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Knappern Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 (redigert) Var i Holmestrand forrige helg. Fint lite sted. Ble fuktig på Bakke bar men topp stemning Helt nytt serviceanlegg var det også? Noe stiv pris pluss at man betaler for timen med strøm. Ellers er Ranvikholmen og Mølen utenfor Hurum verdt et besøk. Evjesund er en flott "lagune" sør for Moss. Redigert 16.Mai.2017 av Knappern (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Vrod Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Tisler er det og en flott naturhavn i godt vær er noe utsatt ved mye vind. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Lars H. Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Og hvor er bildet ditt fra Vrod? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Napoli Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Står Tisler oppe på siden der- var bare ikke så lett å se :) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
sailorboy Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Jeg har funnet mange fine steder å ligge ved å studere flyfoto. Ser da etter hvor båter ligger langs kysten. Der mange ligger over tid er mest sannsynlig et bra sted. Her et "tilfeldig" eksempel fra norgeibilder.no Samme sted fra 2016 SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Lars H. skrev for 10 timer siden: Fantebukten nord på Kommersøya i Sandebukten er heller ikke dum. Kommersøya er et interessant sted, se min beskrivelse av øyas historie tilbake til svartedauen. http://trudelutt.com/kommersoya Skriver under på den. Vi bruker den nesten litt for ofte. "Fast inventar" ?? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Marwin Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Takker og bukker :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bare lek(k)er Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Lars H. skrev for 11 timer siden: Fantebukten nord på Kommersøya i Sandebukten er heller ikke dum. Kommersøya er et interessant sted, se min beskrivelse av øyas historie tilbake til svartedauen. http://trudelutt.com/kommersoya Har ikke ligget i fantebukta på Komers, derimot har jeg ligget et par ganger i "Grisebukta"? (Vet ikke om det er det den kalles, men ihvertfall bukta lenger øst. Har hørt at den er "kun for fastboende" men har alltid blitt tatt veldig hyggelig imot der ) Ellers så er jo kysten full av fine steder, noen er allerede nevnt (Tisler og Stauper er oxo på listen min) noen forblir på min hemmelige liste Men noen plasser deler jeg gjerne . F.eks. Tallakshavn - Innseilingen nr 2 fra sydøst er morsom. Tallak er supersentral "ventehavn" for videre ferd hvis det er litt for mye sjø. Uleholmen er fint, når vi først er i samme området. Mellom Ø og V. Bustein. I Kragerø / Portør skjærgården kan man bruke en uke på fine plasser. Osv. osv. osv...... Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 (redigert) Grisebukten var i en periode vårt "andre hjem". Men obs, det er grunt der, jeg måtte vente på høyvann et par ganger for å komme løs fra mudderbunnen. En bukett med bilder fra Grisebukten her. Og her en høstdag med nesten tom bukt. Redigert 16.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bare lek(k)er Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Ja Lars, det er grunt! Jeg har alltid ligget ut/inn m anker på tuppen av en av flytebryggene. Ikke veldig ofte vi har vært der. Blir av og til litt drøy tur for en helg, og i ferien er det en "omvei". (Hjemmehavn Nesøya i Asker og marsjfart på 6-7 knop) Vi liker oss forresten oxo veldig bra på Ravnø i Tønsberg fjorden. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Lars H. skrev for 12 timer siden: Og hvor er bildet ditt fra Vrod? Jeg fant det på nettet Lars. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 (redigert) bare lek(k)er skrev for 11 timer siden: Har ikke ligget i fantebukta på Komers, derimot har jeg ligget et par ganger i "Grisebukta"? (Vet ikke om det er det den kalles, men ihvertfall bukta lenger øst. Har hørt at den er "kun for fastboende" men har alltid blitt tatt veldig hyggelig imot der ) Trygve Det er ikke helt uvanlig at folk blir "jaget" fra Grisebukta. Det er en gjeng der som mener å ha hevd på den ene brygga da de vedlikeholder den. Da er det bare å gå 500 meter lengre nord og prøve Fantebukta. Der er alle veldig behjelpelige og det skal mye til om vi ikke finner plass til en til Det er 3 longsideplasser nord-vest i bukta hvor man gjerne ligger både 3 og 4 utenpå hverandre og resten av plassene er med dregg og baug mot brygge. På Østsiden av bukten er det ikke brygge, men bolter og kiler. Dette er "solsiden", men man skal ikke legge seg for langt inn om man stikker dypt. Her et bilde fra da vi hadde 5 båter utenpå oss (det kom en Fairline 52 Targa å la seg ytterst etter bildet ble tatt) Her har Gyldenløve skøyteforening treff på samme plass Redigert 17.Mai.2017 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
quantumduck Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 On 5/15/2017 at 5:45 AM, Vrod said: Det er klart det er det og takker for et seriøst forslag, de andre har foreslått noe jeg karaktiserer som tullball i denne sammenheng når det ikke er i hjemlandet. Veldig mange gode tips i vårt nære utland, områder som også er flittig besøkt av leserne her på Båtplassen. Men la meg isteden foreslå en havn som ikke er så O.T; Skinnerbukta, som jeg visiterer når jeg en sjelden gang blir litt sprø og forlater Paddehavets trygge farvann. Kveldssol og le fra mange kanter, fint å ligge på svai. Seriøst greit når det er vindstille og ettermiddag midt i arbeidsuka, ofte er det enkleste også det beste. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 quantumduck skrev for 5 timer siden: Veldig mange gode tips i vårt nære utland, områder som også er flittig besøkt av leserne her på Båtplassen. Men la meg isteden foreslå en havn som ikke er så O.T; Skinnerbukta, som jeg visiterer når jeg en sjelden gang blir litt sprø og forlater Paddehavets trygge farvann. Kveldssol og le fra mange kanter, fint å ligge på svai. Seriøst greit når det er vindstille og ettermiddag midt i arbeidsuka, ofte er det enkleste også det beste. Skinnerbukta blir aldri feil. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 https://images.citybreakcdn.com/image.aspx?ImageId=1084775&width=1000&height=1000&fitaspect=1Hovekilen med Merdø og øyene rundt byr også på mange flotte steder og ligge både til land og på svai. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
frank_berger Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Fint om dere skriver hvor stedene er ;-) Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Vrod Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Lars H. skrev On 16. mai 2017 at 12.26: Fantebukten nord på Kommersøya i Sandebukten er heller ikke dum. Kommersøya er et interessant sted, se min beskrivelse av øyas historie tilbake til svartedauen. http://trudelutt.com/kommersoya Den skal jeg besøke i løpet av sommeren Lars takker for tipset. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 frank_berger skrev for 2 timer siden: Fint om dere skriver hvor stedene er ;-) Er det noen spesielle du tenker på kan jeg prøve og svare hvis ikke spør du den som kom med tipset. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 18.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 https://kart.gulesider.no/?c=59.082365,11.048899&z=14&q="hvaler røssholmen";geo Røssholmen ved nord enden av Kirkøy Hvaler der er det flere plasser rundt som er fine. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 19.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 https://kart.gulesider.no/?c=58.617112,9.105778&z=16&l=aerial&q="nautholmane";geo Nautholmane utenfor Lyngør er og en uthavn som er verdt et besøk hvis man er på de kanter. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Sjøbliss Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Må bare skryte litt av Lindholmen i Tønsbergfjorden. Vi skulle egentlig videre mot Stavern da vi fikk litt problemer med både vær og utstyr så vi gikk til "nødhavn" her i fjor sommer. Smarteste vi har gjort! En nydelig plass med flotte brygger, strender og svaberg. Krystallklart vann og godt le for vær og vind (bortsett fra nordavinden). Da vi dro derifra var alle enige om at dit skal vi tilbake ved første anledning! https://www.sb.no/kultur/forbruker/bat-og-kystliv/en-oyperle-for-alle/s/2-2.428-1.6410037 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
TerjeFjern Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 quantumduck skrev On 17.5.2017 at 12.06: Veldig mange gode tips i vårt nære utland, områder som også er flittig besøkt av leserne her på Båtplassen. Men la meg isteden foreslå en havn som ikke er så O.T; Skinnerbukta, som jeg visiterer når jeg en sjelden gang blir litt sprø og forlater Paddehavets trygge farvann. Kveldssol og le fra mange kanter, fint å ligge på svai. Seriøst greit når det er vindstille og ettermiddag midt i arbeidsuka, ofte er det enkleste også det beste. Helt enig. Skinnerbukta er bra. Fint sted for å overnatte på svai. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Mange flotte steder langs Nidelv syd for Arendal https://www.nafcamp.no/_cstat/res/v/1945/1945-1.jpg Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Marwin Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Knutholmen på Kalvåg anbefales. Ganske skjermet havn, strøm, vann og en flott resturant. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.