Jump to content

Pris på agnsild


Lars Hansen

Recommended Posts

Hei,

Skulle kjøpe agnsild i går, og ble lettere sjokkert over prisen de forlangte for silda.

Shell på Kråkerøy skulle ha 40,-kroner for et grønt beger(type jordbærbeger), og fiskebutikken skulle ha 50,- kroner for et langt mindre beger.

Når jeg skulle agne krokene, var også silda veldig bløt og vanskelig å få til å sitte på kroken.

 

Er dette normale priser, eller bør jeg finne andre steder å handle?

Link to post
Share on other sites

I stedet for å bruke småsild som agn har jeg av og til med hell forsøkt "normal" sild. Du skjærer bare små (ca. 1,5cm brede) "gaffelbiter" av silda - på hver side av ryggbenet, og setter på kroken som om det var småsild. Adskillig billigere og er fastere i fisken slik at den sitter bedre på.

Link to post
Share on other sites

Har vel tatt 19kr kg for agnsild i normalstørrelse (tatt på husken, ingen fasit) Denne er dog frossen og selges i kasser á 10kg. Bør bestilles da den må hentes på en ann frys og det er ikke alltid det er biler tilgjengelig så vi får hentet. Dette er på fiskebrygga i Kristiansand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...