Lars Hansen Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Hei, Skulle kjøpe agnsild i går, og ble lettere sjokkert over prisen de forlangte for silda. Shell på Kråkerøy skulle ha 40,-kroner for et grønt beger(type jordbærbeger), og fiskebutikken skulle ha 50,- kroner for et langt mindre beger. Når jeg skulle agne krokene, var også silda veldig bløt og vanskelig å få til å sitte på kroken. Er dette normale priser, eller bør jeg finne andre steder å handle? Quote Link to post
Arvid_A Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 I stedet for å bruke småsild som agn har jeg av og til med hell forsøkt "normal" sild. Du skjærer bare små (ca. 1,5cm brede) "gaffelbiter" av silda - på hver side av ryggbenet, og setter på kroken som om det var småsild. Adskillig billigere og er fastere i fisken slik at den sitter bedre på. Quote Link to post
sir_kent Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 like før grimsøybrua på grimsøya koster "jordebær"pøsen med sild 20kr....selvbetjent 24 timer.... skitt fiske mvh kent Quote Link to post
mavi Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Har vel tatt 19kr kg for agnsild i normalstørrelse (tatt på husken, ingen fasit) Denne er dog frossen og selges i kasser á 10kg. Bør bestilles da den må hentes på en ann frys og det er ikke alltid det er biler tilgjengelig så vi får hentet. Dette er på fiskebrygga i Kristiansand. Quote Link to post
Lars Hansen Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Den på grimsøya hørtes bra ut, da jeg har båten på marinaen der. Quote Link to post
Båtplanken Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Prisen PÅ slik sild ligger nok rundt der. Må betale ca 39,- på Shell i Tjølling, og de er halvparten av en jordbær kurv,,,,, Lykke til Quote Link to post
Recommended Posts