Jump to content

Ny dødmannsknapp på Johson GT20 fungerer ikke - tips?

MegaTrondy

Recommended Posts

Det mangler dødmannsknapp på motoren min (Johnson GT20). Har trukket kabel og har splittet en av to ledninger som går til den vanlige stopp knappen. Har koblet denne til en ny dødmannsknapp. Problemet er at motoren ikke stopper når jeg drar ut snoren eller trukker på knappen. Noen tips til hvordan jeg kan koble den riktig? Har ikke noe koblingskjema. Det står magnet på to av kontakt punktene på bryteren og ignition på de to andre. 

Skal jeg kanskje koble ut begge ledningene fra den originale stopp knappen for at det skal virke? Det virker som om de to ledningene må ha kontakt for at den skal stoppe. Måtte koble om ledningene for å stoppe motoren og trykke på den originale knappen. Motoren stoppet ikke når jeg koblet fra ledninger. De måtte være koblet sammen også måtte jeg trykke på knappen for at den skal stoppe.

Vanligvis legges stoppbryterens ene ledning til jord.

Når du så betjener bryteren, danner du jordkontakt for å stoppe motoren.

Får du ikke jord, stopper ikke motoren.

Skal du montere flere stopp brytere må en ledning fra alle til jord, og den andre må ikke kobles på ledningen som går til jord for noen av de andre.

Alle stoppbrytere kobles altså slik at de er koblet i parallell til jord.

Ikke sikkert at det er akkurat sånn på din motor, men vanlig at det er sånn.

Redigert av Karl Norge (see edit history)

Du må koble parallelt, ikke heng deg så mye opp i att tegningen sier magneto eller ignition det betyr bare normalt åpen eller lukket kobling(NC/NO). Altså valget mellom åpen eller lukket krets når bryteren er i bruk.

Siden det ikke skjer noe når du kobler den i serie må du mest sannsynlig koble den parallelt og bruke magneto alternativet.

Redigert av bmwmaxi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...