Chilli Solbris Startet 15.Mai.2017 Del på Facebook Startet 15.Mai.2017 Hei alle sammen! Jeg har en autopilot Coursemaster CM85i med CM 841 Junction Box og CM 437 Rate Gyro Compass med CM 654 håndholdt kabelstyrt fjernkontroll med auto, standby og Remote som option. Kan altså styrers med et lite styreratt (på størrelse med en stor 20-kroning). Denne styrer nå rett mot babord og fjernstyringen med styreknotten virker ikke. Den lar seg ikke styre mot styrbord og autopiloten lar seg heller ikke styre ved å korrigere kursen på piloten...... Har dere noe forslag til hva vi kan gjøre? Vi har forsøkt å kalibrere.. All hjelp tas i mot med takk! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jazzmatazz Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Hei Erikda. Fant du ut av dette. Jeg sliter med det samme her.. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 (redigert) Jazzmatazz skrev for 10 timer siden: Hei Erikda. Fant du ut av dette. Jeg sliter med det samme her.. Ja, det var en del i hjernen som var røket. Prøvde først å bytte diverse releer. Men dessverre så var feilen mer komplisert enn som så. Jeg tok kontakt med produsenten i Australia og fant ut at det bare var å hive hele dritten ut og montere ny dessverre. Og jeg gikk da for Raymarine fordi jeg har det som plotter ombord. Redigert 21.Mai.2018 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jazzmatazz Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Hei Igjen, Aiai det var da dumt. Jeg har prøvd å kalibrere igjen i aften i båten.. Satt inn Coldstart, kjørt i ring maks utslag den ene og den andre veien,- men rorindikatoren sier at jeg har full dreining til styrbord når jeg egentlig har rett frem.. Fryktelig irriterende og autopilot er jo definitivt ikke gratis.. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Jazzmatazz skrev for 18 timer siden: Hei Igjen, Aiai det var da dumt. Jeg har prøvd å kalibrere igjen i aften i båten.. Satt inn Coldstart, kjørt i ring maks utslag den ene og den andre veien,- men rorindikatoren sier at jeg har full dreining til styrbord når jeg egentlig har rett frem.. Fryktelig irriterende og autopilot er jo definitivt ikke gratis.. Hvor holder du til i landet? Det er mulig du kan få noen til å måle den for deg. Prøv å bytte polaritet på utstrømmen ( strømmen til pumpa) da får du sett om den gjør det samme den andre veien. Hbor gammel er den? Symptomene du beskriver er dønn likt min erfaring! Jeg er fryktelig redd jeg har fasiten her.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.