dobbaen Startet 15.Mai.2017 Del på Facebook Startet 15.Mai.2017 Hvordan ser jeg om børstene er slitt og hvordan bytter jeg de. Jeg vet jeg har ikke dårlige batterier da disse batteriene også går til bugtrøster å den spenner godt i fra. Det d startet med var at kraften ble gradvis svakere. Når jeg skulle ned i motorrom for å se og teste å se om jeg fant ut noe så kom også svie lukten. Legger ved noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.Mai.2017 Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Ville tatt en tlf til Sleipner, veldig trivlige og hjelpsomme er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.Mai.2017 Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Ligger en slik motor på finn.no.... Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Har snakket med sleipner å de sier at det er børste støv som sannsynlig er årsaken til svak effekt. Må gjøres ren så elektro rens er innkjøpt. Så får vi se om børstene henger. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Mai.2017 Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Puss skinnene glatte som børstene går i når du har dem ute. Jeg hadde litt irr her som lagde problemer og ga slike symptomer. Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Godt tips Mix? Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2017 Er det noe jeg bør ta hensyn til når jeg skal ta ut børstene. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 17.Mai.2017 Del på Facebook Svart 17.Mai.2017 Vedrørende børster, Ikke bruk noe rensemiddel etc som inneholder fett. Da binder du støvet og får snart samme problem igjen. Det kan også være rele eller hovedstrøm bryter ( om du har det til thrusteren) som er delvis brendt. Sjekk spenning rett på motoren når den kjøres. Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2017 (redigert) Det er testet å spenningen er på 11,5 under kjøring av trøstere. Da baugtrøster får fra samme batterier å den er det godt kraft i. Elektro rens fra CRC er kjøpt inn. Redigert 17.Mai.2017 av dobbaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 18.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2017 Børstene er tatt ut å gjort rene og trommel er renset å ellers blåst ren med trykkluft. Motor er montert å testet alt virker som det skal. Det var godt å få kraften igjen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.