Sonata 7 Startet 28.Juni.2005 Del på Facebook Startet 28.Juni.2005 Hei! Vi driver og planlegger en tur nedover mot strømstad, men kartene er ikke her så vi må vite hvor mange mil det er og om det er noen som kunne regne ut hvor mange timer vi må regne med vis vi holder over 4,5 knop hele veien. Trenger svar fort!! Takker Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Hei, Jeg har ikke noe kart rett under nesen, men det er sånn ca, ca 50 nautiske, dvs 10 - 12 timers tur med den farten du angir. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 (redigert) Jeg mener å huske at det er 33nm fra Moss til Kostersundet. Vi pleier å bruke 1-1,5 timer når vi marsjer 25-30 knop. Avstanden til Strømstad er kanskje 1-2nm lenger. Distansen Sætre-Moss er jeg usikker på. Med 4,5 knop må du nok regne med minst 12 timer til Strømstad. Om du ikke skal gå i et strekk men tar en overnatting vil jeg foreslår Engelsviken eller Hankø som første stopp. Redigert 28.Juni.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 28.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Det er bra, vi drar klokka 11 på torsdag og seiler helt til vi er fremme, overnatter i strømstad og seiler tilbake, tkk for svar da rekker vi det før søndag Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Som Poseidon sier, ca 50 nm. Og slår meldinga til, ser det ut til at du tar fjorden på langs med ett slag med en gang du er ute i Yttre Oslofjord. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Alvhild Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 En meget rask rute i CMAPECS sier det er 49,8 mil til Kostersund - bra gjettet med 50 Poseidon. Hvis dere får nordavind utover tilsier vel det 10-12 timer, men sjansen for at det blir kryss hele veien er vel ganske stor, og da må dere vel legge til 5-6 timer. Beregn hvertfall 15 timer nedover, så kan dere jo håpe på solgansbris hjemover på søndag med spinnaker og 10 timers firsk seilas. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 ... bra gjettet med 50 Poseidon. Jeg tok bare en rask nord/sør-betraktning med forandret bredde som jeg rundet oppover. Det er slike tommelfingerregler som sitter i ryggmargen.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sonata 7 Svart 28.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 jeg tror det er 50, 50 sjanse for søndavind, nordavind. Men det hadde jo vært rått om vi fikk medvind begge veier, regner med å dra rett ut fjorden(der det sannsyneligvis er mere vind) og så skjære rett innover, i god vind seiler vi på 6 knop på kryssen så, de 4,5 knopa er det vi gjør for motor så går vi under så må motoren hjelpe til litt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.