Jump to content

Hvor langt er det fra drøbak til strømstad


Sonata 7

Recommended Posts

Jeg mener å huske at det er 33nm fra Moss til Kostersundet. Vi pleier å bruke 1-1,5 timer når vi marsjer 25-30 knop. Avstanden til Strømstad er kanskje 1-2nm lenger.

 

Distansen Sætre-Moss er jeg usikker på. Med 4,5 knop må du nok regne med minst 12 timer til Strømstad. Om du ikke skal gå i et strekk men tar en overnatting vil jeg foreslår Engelsviken eller Hankø som første stopp.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En meget rask rute i CMAPECS sier det er 49,8 mil til Kostersund - bra gjettet med 50 Poseidon.

Hvis dere får nordavind utover tilsier vel det 10-12 timer, men sjansen for at det blir kryss hele veien er vel ganske stor, og da må dere vel legge til 5-6 timer. Beregn hvertfall 15 timer nedover, så kan dere jo håpe på solgansbris hjemover på søndag med spinnaker og 10 timers firsk seilas.

Link to post
Share on other sites

jeg tror det er 50, 50 sjanse for søndavind, nordavind. Men det hadde jo vært rått om vi fikk medvind begge veier, regner med å dra rett ut fjorden(der det sannsyneligvis er mere vind) og så skjære rett innover, i god vind seiler vi på 6 knop på kryssen så, de 4,5 knopa er det vi gjør for motor så går vi under så må motoren hjelpe til litt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...