Per Erik Løvdal Startet 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2017 Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en Shine Mate EX 610-21. Den har omdreiningshastighet på 2000-4500. I min leting etter voks kom jeg over International Marine Polish som selges billig på Jula. Men i produktbeskrivelsen står det at den skal påføres med 800-1000 omdreininger. Hvorfor det og vil det bli problemer om jeg bruker Shine Mate maskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Eg har prøvd produkter som ikke er beregnet på maskin.... Med maskin opplevde eg i noen tilfeller at det var forferdelig å polere bort restene etterpå. Og resultatet ble dårlig. De tåler rett og slett ikke varmen som utvikles når du kjører maskinen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Det kan være att ikke produktet tåler varmen som blir hvis du kjører den med høyere omdreininger. Da vil produktet klumpe seg og gi dårlig effekt. Eller i værste fall så setter produktet seg godt fast i underlaget så du får en dritt jobb med å fjærne det. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Det er tilsetningsstoffer i polish. Disse sliter nok med høy hastighet og polish kan brenne seg. I de senere årene har jeg benyttet ren rub fra Aglaze og Menzerna. Disse har tålt høy maskin hastighet uten problemer. Jeg tror enkelte produkter er designet for hånd-polering mens andre er tilpasset maskin-polering. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Aquarius Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 De 800-1000 omdreiningene gjelder nok for en vanlig roterende poleringsmaskin. Du har en oscillerende DA maskin som arbeider med et høyere turtall, men som ikke produserer varme på samme måte som en roterende. DA er med andre ord en mer skånsom maskin som er sikrere å bruke - og som ikke spruter som en roterende lett kan gjøre. Har med godt resultat brukt DA maskin (laveste turtall) med vanlige polisher i mange år. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
pipe Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 (redigert) Min erfaring med med DA maskinerer att disse fungerer dårligere på båt fordi man trenger varmen fra en roterende maskin for å få solbleket gelcot til å skinne. En annen ting man også bør ha kontroll på er egenskapene til poleringsmiddlet man tenker å bruke. Noen av de har ikke beskyttende egenskaper i produktet slik att man må legge wax til slutt mens andre poleringsmiddler ikke har korrigerende egenskaper noe de bør ha hvis man ønsker å få ut potensialet i en poleringsmaskin. Tror jeg hadde sattset på Mecuiars båtserie da det er meget bra produkter og lett å få tak i på Mekonomen eller Bilextra.. Prisen er ikke gal isteden for å satse på billigste produkt man kan få kjøpt. En slik flaske varer jo i årevis hvis man ikke har ett slagskip Redigert 17.Mai.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 International super cleaner er et veldig bra produkt og vunnet flere tester så tror ikke dette er et "billig" produkt selv om prisen er lav hos Jula. Får undersøke litt videre. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 4 hours ago, pipe said: Min erfaring med med DA maskinerer att disse fungerer dårligere på båt fordi man trenger varmen fra en roterende maskin for å få solbleket gelcot til å skinne. En annen ting man også bør ha kontroll på er egenskapene til poleringsmiddlet man tenker å bruke. Noen av de har ikke beskyttende egenskaper i produktet slik att man må legge wax til slutt mens andre poleringsmiddler ikke har korrigerende egenskaper noe de bør ha hvis man ønsker å få ut potensialet i en poleringsmaskin. Tror jeg hadde sattset på Mecuiars båtserie da det er meget bra produkter og lett å få tak i på Mekonomen eller Bilextra.. Prisen er ikke gal isteden for å satse på billigste produkt man kan få kjøpt. En slik flaske varer jo i årevis hvis man ikke har ett slagskip Min erfaring er motsatt, mye lettere å få bra resultat på gelcoat med ocilerende maskin... i år brukte jeg igjen Meguiars produkter og rupes padder, med meget fint og blangt resultat! Ville ikke brukt polering som har stått på årsvis! Glemte å ta bildet men bruker også Meguiars produkter til bilene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dr Nelson Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Tror først folk må forstå hva polish/polering innebærer. Jeg leser altfor ofte emner om polering med voks, samt polering som er utført med et alt i ett produkt. Polering med polish er og blir = opparbeiding av glans i arbeidsemnet. Korrigering/ rubbing = fjerning av riper, hologrammer osv. Wax/voks = kun beskyttelse av arbeidet du har utført før voksing. Du kan aldri klare å korrigere med en voks. Og du får aldri beskyttelse med en ren polish. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Ja dette er en utbredt misforståelse. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Stemmer det at dette er en utbredt misforståelse. Men hva gjør man når man boner bilen eller båten da? Selv pleier jeg polere bilene mine og båten med Rupes DA maskin, gul pute og polish. Etterpå vokser jeg for hånd med Fusso. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Her er mitt resultat med Shine Mate 610-15 da. Fungerer helt fint med oscillerende maskin. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Joltus Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 marius skrev for 1 time siden: Stemmer det at dette er en utbredt misforståelse. Men hva gjør man når man boner bilen eller båten da? Pr min definisjon er boning hele greia, mens polering og voksing er deloppgavene. Man kan jo vokse bilen uten at man har polert.... Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Ordet boning og bunnsmøring er bondespråk i fra glisne deler av landet og ikke noe vi bruker møbellerte hjem på østlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Kult sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 pipe skrev for 7 timer siden: Ordet boning og bunnsmøring er bondespråk i fra glisne deler av landet og ikke noe vi bruker møbellerte hjem på østlandet. Du mener møblerte? ?? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 pipe skrev for 11 timer siden: Ordet boning og bunnsmøring er bondespråk i fra glisne deler av landet og ikke noe vi bruker møbellerte hjem på østlandet. Det er linoleumsgulv som bones. Napoli skrev for 4 timer siden: Du mener møblerte? ?? Han skrev ingenting om skolerte hjem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.