Jump to content

Båtplass: Øyern eller Oslofjord?


lassal

Recommended Posts

Jeg sitter jo å ser litt på båt (INFRA 727 posten), og om jeg går til invistering, så trenger jeg jo selvfølgelig en båtplass. er det helt umulig å få båtplass i Oslofjorden om dagen?. rundt Kongen, er det vel heter på den ene plassen der. hva koster en båtplass der, å kjøpe. kom gjerne med hva det koster å leie også.

 

Noen som har noen formeninger Om Øyern i Akershus?. tenkt litt på båtplass der også, og kan være sikret en der, men oslofjorden er jo så vanvittig mye større.

 

alle svar mottas med stor takk!

Link to post
Share on other sites

Noen som har noen formeninger Om Øyern i Akershus?. tenkt litt på båtplass der også, og kan være sikret en der, men oslofjorden er jo så vanvittig mye større.

 

alle svar mottas med stor takk!

<{POST_SNAPBACK}>

Når det gjelder priser på båtplasser i Oslo & Akershus anbefaler jeg å se på FINN.NO under 'båtplasser tilbys'.

 

Innsjø eller saltvann/hav? Vel, det er jo smak og behag. Hav og innsjø blir liksom ikke det samme. På havet kan du reise jorda rundt om du vil,- :wink: nå er vel ikke det målsettingen for de fleste av oss, men det at man har stor aksjonsradius gir utrolig mange flere muligheter :yesnod:

 

Med fare for å terge på meg "innsjø-folket" her på baatplassen.no må det vel likevel sies at opplevelsen med å ha båt på en innsjø ikke engang kan sammenliknes med å ha båt på havet. Men for folk som bor langt inn i landet blir det jo ikke så langt til båtplassen :crazy:

 

Hav er hav og kyst er kyst :smiley::cool::sailing::seeya::flag:

 

En innsjø er uansett veldig begrenset m.h.t. aksjonsradius og opplevelser,- :rolleyes:

for å si det mildt :lol:

 

Nå får jeg vel så øra flagrer, men det får stå sin prøve :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Her skal vel ingen få så øra flagrer for å ytre en mening?

 

Jeg er innlandsrotte, og har hatt båten i Øyeren, Mjøsa, Vorma, Glomma, Glafsfjorden i Arvika og nå til slutt har vi havnet i Väneren. Jeg må si at Øyeren er fin, men Väneren er som å være på havet uten saltvann. Her har man alt!! Tilgangen til havet er også innen rekkevidde. Jeg bruker to dager til Göteborg - 8 timers etapper.

 

Med adresse Kongsvinger, forstår de fleste at båtinteressen er stor. Jeg bruker 1 time og 45 minutter til båtplassen.

 

Men da Renaulten tar seg dit, og Skarpnesen tar over - ja da er livet verdt att leva!!

 

Skal i år forsøke oss på langtur til Sørlandskysten.

 

God sommer, og lykke til.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Hehe. nå mangler jeg bare båt. Jeg får en Båtplass på nesøya gratis, så kjøper jeg båt tar jeg denne!

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer med båtplassen. Regner med at du tar den!

 

Men: alle båtplasser er ikke like store.........

 

Håper plassen passer til båten du har tenkt deg. Ellers kan du gjøre som jeg. Jeg var svineheldig som fikk båtplass i Frognerkilen og bygger nå båt som er dimensjonert etter båtplassens mål.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

jo. takk.

Jeg var å så på båtplassen i går, og der var det nok av plass.

Kameraten min vil at jeg skal kjøpe halvfabrikat så skal vi to bygge den om vinteren. han vil egentlig bygge den for meg, for han syntes det er så morsomt. det er jo fristende å kjøpe den, men stakkars kar. jeg er ikke sikker på om jeg orker det. men om han virkelig står på alene med hele båten tar han det på en vinter så er den ferdig.

princess har han rådet meg ikke til å kjøpe, så nå ser jeg etter noe annet (igjen). pengene har jeg, så da er det bare å fikse båt. Jeg har sett litt på 2 båter. 30 skarpnes 2005 mod. halvfab. 149 000. motor skaffer han for 20 000. båten har en verdi med motor på 799 000 elller hva det var.

Baylineren har jo så mye plass. den har mye inneplass og full ståhøyde. den jeg ser litt på nå er 26 fot og han skal ha 145 000, og en annen lik for 175 000. de har desverre ikke targabøyle, og da syntes jeg flybridge båt blir litt rart. går det an å ettermontere targabøyle uten at det koster halve båten?

båten trenger moderniseringer. nytt gulv, etc. det er forøvrig disse båtene som ligger i usa, så da kommer hk avgift i tillegg. hk avgiften ligger vel i 135kr pr hest`?.

Om det så ligger på 1000 så koster jo da motoren 220 000? pluss båt og oppussing. da blir den for dyr. om det gjør det henter jeg motor for 20 000.

 

om jeg kjøper halvfab. så kommer nok en del bilder underveis ja! :)

Link to post
Share on other sites

ja. jeg har som sagt sikret meg båtplass i øyern og oslofjorden. oslofjorden får jeg gratis, og øyern må jeg betale bittelitt.

Får se åssen båt jeg velger. ser på en 34 sea ray oppussing og den blir for stor å ha i øyern, iallefall på Båtplassen. i lillestrøm vil den da ligge.

 

om du/dere vil følge diskusjon om båt, så kan dere ta en titt her, i båtleting's tråden min

Link to post
Share on other sites

Gratis plass i Oslofjorden :yesnod:

 

Det er noe eget med havet. Følelsen av å kunne dra hvor du vil, kanskje til andre land. Man bli mer i ett med naturen, må ta mer hensyn til vær og vind enn i en skjermet Øyern. Så jeg er ikke i tvil.

 

P.S. man ser det samme på hyttepriser, strandlinje ved sjøen og ved et vann er et hav av forskjell i pris.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...