sjonkel Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Har en AQ 290 singleprop (SP). Testa tilten i dag, og den kjørte seg helt opp uten problemer. MEN når jeg skal tilte den ned nekter den. Jeg byttet Tiltpumpen for 7-8 år siden med en ny en (den var defekt den gang). Har funket i alle år helt til nå. Det er en SAE J1171 Når jeg prøver å tilte ned hører jeg at rele'et på Pumpen slår inn. Den forbruker noe strøm, for jeg ser at Volt'en går ned litt. Men utover dette skjer det ingenting. Olja er på korrekt nivå. Er hele pumpa defekt? -Rolf, Grimstad Quote Link to post
sjonkel Posted May 18, 2017 Author Share Posted May 18, 2017 Snodig.. demonterte greia... testen den på land - da funket den. Satt på plass igjen og Voila :-D Quote Link to post
Vrod Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Hvis pumpa virker etter at du har hatt den ute var sikkert problemet dårlig kontakt på reler og andre kontakter gjør rent alle strømpungter så slipper du kanskje at det skjer når du har bruk for den. Quote Nå kommer sommeren? Link to post
Bay_liner Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 (edited) Prøv å tving/sparke ned drevet noe/helt og prøv deretter å kjøre det på normalt vis. Var ute for det samme. Tråkket det ned. Funket greit etterpå. Sikkert et kontaktproblem du evt kan sjekke siden. I hvertfall verdt et forsøk. Edited May 18, 2017 by Bay_liner (see edit history) Quote Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Zach Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 På 290DP må jeg holde inne en trykknapp for å få kjørt drevet ned etter at det er maks opp. Quote Link to post
000 Posted May 19, 2017 Share Posted May 19, 2017 Det er rart at allerede i første svar som er tilleggsinfo fra trådstarter så er problemet løst men likevel kommer det inn tips til løsninger Quote Link to post
Vrod Posted May 19, 2017 Share Posted May 19, 2017 Zach skrev for 18 timer siden: På 290DP må jeg holde inne en trykknapp for å få kjørt drevet ned etter at det er maks opp. Det er feil den knappen er der for at drevet ikke skal kunne kjøres helt opp i vanvare så da er det nok noen ledninger som er byttet om. Mye rart Knurrbart trodde vel også denne døde ut men nei da så da får jeg hjelpe til med litt kunstig åndedrett. Quote Nå kommer sommeren? Link to post
Frank-Werner Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Hei Sjonkel Rolf ! Selv om du skrev at du løste problemet så kan det allikevel være at du har en dårlig solenoid. Jeg opplevde det samme og tilten virket kun av og til inntil jeg fikk byttet begge solenoid'ene på tilt-pumpa. Enkel å utføre selv, men ta bilder før demontering slik at du får ledingene på rett plass ved montering. -FW, Kristiansand Quote Link to post
bellen Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Han har nok fått fikset dette for lenge siden Quote Link to post
Recommended Posts