Jump to content

Stilfull båt!


bliss X

Recommended Posts

Vel, om det er utvalget av bilder som gjør det, får konstruktøren ha meg unnskyldt. Men jeg er overasket over hvor få sengeplasser man har klart å tyne ut av en såpass stor båt. Såvidt jeg kunne se var det en (dobbel?) stikkøye, og en forpigg. Det er ikke mer enn du får i en Fenix. Bare at Fenixen er 10 fot kortere, veier 1/3 og koster 1/3 av denne

 

"This is one of the most interesting layouts of any boat. Ted Gozzard (North Castle Marine Ltd. Canada) has the most amazing mind and makes the most creative use of the available space."

 

Dette kan jo tolkes på flere måter, jeg har min tolkning, men jeg skal ikke komme med den her.

 

Men stilig - det var den. Jeg likte skrogformen. Med tanke på at dagens båter produseres for at eieren skal ligge i havn og ta seg ut, er jeg overrasket over hvor stygge mange av de er. Her har ihvertfall skrogkonstruktøren hatt ambisjoner om å skape noe vakkert. Men jeg er altså ikke så imponert over interiøret.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Det finnes flere !

 

<{POST_SNAPBACK}>

Må jo absolutt være noe:

 

"Ankerspill Simpson Lawrence 11tons (manuellt)(må renses) CQR-anker 35 kg. CQR-anker 25 kg. Stokkanker 25 kg (viktig i stillehavet)Anker 20 kg. Klo-anker 20 kg.(Graver seg ned i sanden) Kjetting 8 mm syrefast 50 meter. Kjetting 8 mm eldre 80 meter. "

:rolleyes:

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...