Jump to content

liming av skrog, Laserjolle

REBECCA

Recommended Posts

hei jeg har fått tak i en eldre laser seiljolle hvor øvre (dekket) del hadde begynt og løsne fra nedre (skroget) del. etter masse meisling og banning har jeg greid og skille de to delene helt fra hverandre, og pusset/slipt delene helt rene slik at det er klart for og lime de sammen igjen. spørsmålet er da bare hva skal jeg bruke til og lime med ?. delene er av glassfiber. det er ganske langt skrog slik at det vil ta litt tid og få smurt på godt med lim, så det ikke være for kort herdetid på guffa jeg skal bruke og det må ikke bite seg fast med en gang da jeg neppe treffer riktig på første forsøk. håper at noen har vært borti lignene reperasjoner før. :fishing:

Hej Rebecca!

Ett tips !

En kompis till mig som har en gammal Laser, hade problem med mastinfestningen i botten,

han sa att det var typiskt på gamla Laser-båter!

dom var tvungna o ta upp en inspektionslucka i dekket för att kunna plasta fast mastfoten riktigt,

lite kirurgarbete o plasta genom två små hål i dekket.

när du nu ändå har av hela dekket... kolla din båt så att din mastfot er OK,

kanske sparer dig fra litt jobb framover ! :smiley:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...