Jump to content

Trenger rattkonsoll til en Buster 15 fot


Magnus

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som vet hvor man kan få tak i en rattkonsoll, med gass osv, helst i aluminium, til en Buster aluminiumsjolle. Har vært på hjemmesiden, men der er det naturlig nok bare info om nye båter.

Båten ble kjøpt i 1979, med en Tohatsu 20 Hk.

Motoren går, men bråker veldig, så den er klar for utskiftning.

Båten er bygget for 20 hk, men er det mulig å sette på en større motor,

eventuellt å stive av akterspeilet - og hvordan kan dette gjøres på en praktisk måte.

 

Mange spørsmål med håp om mange gode svar.

 

 

Magnus

Redigert av Magnus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten er bygget for 20 hk, men er det mulig å sette på en større motor,

eventuellt å stive av akterspeilet - og hvordan kan dette gjøres på en praktisk måte.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke dette er særlig smart med tanke på forsikring. Hvis det skjer en ulykke og det kommer frem at båten er kjørt med større motor en den er sertifisert for, kan dette by på problemer.
Link to post
Share on other sites

Broder prøvde med en 80 hk mercury på en 13 fot Sunbuster. Fikk ikke noe særlig fart men den plana lett med full båt. Var forsiktig når han ga på så gikk bra det uten forsterkning.

Jeg hadde 25 hk på en minibuster uten forsterkning av akterspeil og det holdt så lenge jeg hadde båten.

Link to post
Share on other sites

En god gammal buster!!!!

Prøv ett sveise verksted eller lån ett sveisapparat, og sveis en fin konsoll akkurat som du vill ha den, hadde det vært ett år tidligere så kunne du fått en av meg, kasta nemmelig en i fjor.....

 

Jeg hadde satt på 30, kan ikke være noe problem!!

Link to post
Share on other sites

Mener bestemt at Buster R med styrekonsoll er godkjent for 30hk (og 20hk uten styrekonsoll) , så det burde ikke være noe problem.

 

For bygging av konsoll som passer ville jeg som sagt over, tatt kontakt med et båtbyggeri som bygger i alu.

 

Edit:

15 fot , er det er Buster RS? i så fall så er den godkjent for 35 eller 40hk mener jeg.

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Innmat, regner med du mener styresnekke da...?

Det har Maritim , og de fleste andre båtutstyrsbutikker. F.ex Ultraflex Tx-67 eller tilsvarende fra Morse/TFX

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har faktisk en styrekonsoll til en Buster RS, 1992 mod. Noe alu og noe plast. (uten vindu) Vet ikke om denne kan monteres på en Buster S - dette må du event finne ut selv.

Styrekonsollen har aldri vært montert. Jeg fikk den som erstatning for brist i den originale, da jeg i 1992 kjøpte en ny RS.. Men det ble aldri til at jeg byttet styrekonsoll.

Gizmo

Link to post
Share on other sites

Glimrende bilder.Tror nok den kan passe bra.

Har du noe forslag til pris hvis du vil bli kvitt den?

Er ikke den mest omsatte varen, så det er kanskje ikke så lett.

Et alternativ for meg er å sveise en selv,

men slipper dette gjerne for en fornuftig pris.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen

Endelig på Internett igjen, måtte få nytt modem tilsendt fra Canal Digital.. Nå funker ting som de skal igjen. Vel - glad for a du likte bildene, så var det pris. Hva kan du tenke deg å betale da??? Jeg har ikke peiling på hva en slik sak ville koste idag. Gi meg et tilbud, så skal jeg vurdere om jeg vil selge..

Mvh

Gizmo

Link to post
Share on other sites

Ikke noe stress her i gården.

 

Jeg kan lage en slik, men det tar tid og blir helt sikkert ikke like pent.

Derfor er jeg interessert i å kjøpe denne.

Jeg har heller ikke begrep om pris, men en ny styrekonsoll,

med ratt og hus, koster vel rundt 2000, så rundt 400 for denne er kanskje et utgangspunkt.....

Redigert av Magnus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...