Asbjørn2 Startet 21.Mai.2017 Del på Facebook Startet 21.Mai.2017 Jeg skal montere landstrøminntak på Baylineren og er på jakt etter lure ideer til plassering. Båten står med baugen inn mot moloen i en vanlig båthavn. Opprinnelig var inntaket på innsiden av akterspeilet i cockpit, men jeg likte ikke denne plasseringen siden kabelen lagde svarte merker og samlet grønske langs dollbordet helt frem til baugen hvor kabelen gikk i land. Det optimale slik jeg parkerer båten hadde vært å hatt inntaket i baugen, men der er det jo ganske værutsatt og det er vanskelig å montere kontakten slik at vann ikke renner inn i den. Noen som har noen ideer eller erfaringer med lure plasseringer av inntaket? Jeg liker å ha orden i kablene og lurer litt på hvordan jeg skal få orden på overflødig kabel. Kablene kommer jo ofte i 15 eller 25 meters lengder, det passer sjelden akkurat. Siden jeg av og til bruker en del effekt når jeg jobber i båten (2 kW vifteovn ++) så bør ikke kabelen kveiles opp pga. spoleeffekt og varmgang. Det enkleste hadde kanskje vært å kappe kabelen jeg bruker i hjemmehavnen til riktig lengde og heller hatt en lang kabel med i båten som jeg kan bruke ved besøk i andre havner. Ideer? Håper det ikke bare er meg som har slike utfordringer :) Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 Velkommen i klubben. Den j.... kabelen er alltid litt for kort eller alt for lang, og beistet har det også med å lage de finurligste floker på seg selv. Samme hvor den henger oppkveilet er den i veien for noe eller noen. Finner du en genial løsning, så nøl ikke med å dele den. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.