EPower Startet 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2017 Hei, Hentet båten fra vinteropplag i Sverige i går, fikk da en ule/hvine-lyd med etterfølgende feilmelding etter å ha tatt båten ut av plan etter 15 minutter og ned til 6-7 knop, etter noen sekunder kom det EVC feilmelding med "check shift actuator", dette er jo litt rart da jeg ikke hadde satt motoren i fri.. forsøkte å starte motoren på nytt etter dette, hvine-lyden dukket opp etter at båten fikk gått litt i gir, etter 20 minutter med avskrudd motor på vei tilbake til havn kjørte jeg med begge motorene i gang men den ene i fri, dette funket fint... forsøkte også å legge båten i plan igjen, det funket også.. når jeg ankom havna hørte jeg hvine-lyden kom når jeg hadde den i forover under docking... men ingen feilmelding, meket ingen vanskeligheter med å få motoren ut og inn av gir. Kan være at feilen dukker opp når det blir arbeidstemperatur eller varmere enn det skal være da kan det virke som... Ble byttet til nye sorte Gearwire i fjord grunnet defekt clutch kon.. Det er en Princess V42 med dobbelinstallasjon, og motorrom er ganske godt isolert, men jeg tenkte at det kom fra motorrommet, vet noen om man hører noe ved styreposisjonen hvis det er lager i drevene som "er på gang" de er jo ganske langt bak og under vann? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Med den feilmeldingen er det vel på sin plass å sjekke justeringen av girwire. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.