Jump to content

D6-310 / DPH-A med hvine-lyd etter jeg tok båten ut av plan etterfulgt av "check shift actuator"

EPower

Recommended Posts

Hei, 

Hentet båten fra vinteropplag i Sverige i går, fikk da en ule/hvine-lyd med etterfølgende feilmelding etter å ha tatt båten ut av plan etter 15 minutter og ned til 6-7 knop, etter noen sekunder kom det EVC feilmelding med "check shift actuator", dette er jo litt rart da jeg ikke hadde satt motoren i fri.. forsøkte å starte motoren på nytt etter dette, hvine-lyden dukket opp etter at båten fikk gått litt i gir, etter 20 minutter med avskrudd motor på vei tilbake til havn kjørte jeg med begge motorene i gang men den ene i fri, dette funket fint... forsøkte også å legge båten i plan igjen, det funket også.. når jeg ankom havna hørte jeg hvine-lyden kom når jeg hadde den i forover under docking... men ingen feilmelding, meket ingen vanskeligheter med å få motoren ut og inn av gir.

Kan være at feilen dukker opp når det blir arbeidstemperatur eller varmere enn det skal være da kan det virke som...

Ble byttet til nye sorte Gearwire i fjord grunnet defekt clutch kon..

Det er en Princess V42 med dobbelinstallasjon, og motorrom er ganske godt isolert, men jeg tenkte at det kom fra motorrommet, vet noen om man hører noe ved styreposisjonen hvis det er lager i drevene som "er på gang" de er jo ganske langt bak og under vann?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...