Hardball Startet 28.Juni.2005 Del på Facebook Startet 28.Juni.2005 Gigant Lekter Transportskipet «Blue Marlin» er verdens største, og rommer en lekter som måler 154 ganger 54 meter. Glad det ikke er jeg, som fører denne "skuta". Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Hva med lasting og lossing av en 35000 tonns fabrikk??? Taubåter, javel, men går fabrikken på hjul?? slik at den "bare" trekkes ombord på lekteren? Denne må i så fall være utrolig stabil for ikke å krenge voldsomt under lasting og lossing? Kunne godt tenkt meg å prøve å ratte et slikt fartøy, men fraskriver meg ansvaret for last på 6 milliarder over Biscaya.... Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Allan E Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Det er et firma som heter mammoet som er spesialister på slike løft og transporter på land. Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 (redigert) Denne må i så fall være utrolig stabil for ikke å krenge voldsomt under lasting og lossing?Det er ingen problem. Største last eg har prøvd meg på som ballastoperatør er 13000 tonn , vi registrerte da en helling på 0,005 grader. Men det tar lang tid å mota en slik last Totalvekten på slepet var da over 1 million tonn. Hvor var eg da??? Redigert 28.Juni.2005 av Jamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Totalvekten på slepet var da over 1 million tonn. Hvor var eg da??? <{POST_SNAPBACK}> Slepet av Troll A platformen? (Verdens største gjenstand som er forflyttet på kloden) M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Kjell E Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Hva med lasting og lossing av en 35000 tonns fabrikk??? Taubåter, javel, men går fabrikken på hjul?? slik at den "bare" trekkes ombord på lekteren? Denne må i så fall være utrolig stabil for ikke å krenge voldsomt under lasting og lossing? Kunne godt tenkt meg å prøve å ratte et slikt fartøy, men fraskriver meg ansvaret for last på 6 milliarder over Biscaya.... <{POST_SNAPBACK}> Skipet ballastes ned slik at lasten taues flytende over dekket, holdes i posisjon og så deballastes hun slik at skipet løfter lasten fra sjøen. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Jamo Svart 28.Juni.2005 Del på Facebook Svart 28.Juni.2005 Slepet av Troll A platformen? (Verdens største gjenstand som er forflyttet på kloden) M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 29.Juni.2005 Del på Facebook Svart 29.Juni.2005 Største last eg har prøvd meg på som ballastoperatør er 13000 tonn , vi registrerte da en helling på 0,005 grader. Men det tar lang tid å mota en slik last <{POST_SNAPBACK}> Hm... registrere 5/1000 del av en grads krengning. Noe mer nøyaktig enn de krengningsmålere vi ser i lystbåter må jeg si.... FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Hardball Svart 29.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2005 Hva med lasting og lossing av en 35000 tonns fabrikk??? Taubåter, javel, men går fabrikken på hjul?? slik at den "bare" trekkes ombord på lekteren? Denne må i så fall være utrolig stabil for ikke å krenge voldsomt under lasting og lossing? Kunne godt tenkt meg å prøve å ratte et slikt fartøy, men fraskriver meg ansvaret for last på 6 milliarder over Biscaya.... <{POST_SNAPBACK}> Tror det er ett Finsk firma som heter Havator som løfter på Melkøya. Håper på bra vær, så tar jeg turen til Hammerfest, for å overvære løftet til øya. Tror nok att MB "Elvenes II" blir liten i nærheten av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.