Chrmeland Startet 22.Mai.2017 Del på Facebook Startet 22.Mai.2017 Hei Når jeg trekker line eller teiner med teinehaler hører jeg at motoren sliter når det er litt bølger og båten går opp. Ikke så rart, for belastningen blir jo sikkert minst doblet. Er det noen som har prøvd med en lang strekkavlaster nederst mot ankeret/det som holder bruket? Jeg tenkte jeg skulle prøve med 4-5 meter elastisk tau, kanskje må jeg legge det dobbelt feks: http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/presenninger-og-tau/tau/elastisk-tau-388867/ Som sikkerhet vil jeg ha iletauet i ei bukt utenom slik at dette holder om strikken ryker. Tenkte å prøve dette når jeg setter etter sjøkreps, for å klare 2-3 ekstra teiner på lenka Noen erfaringer eller synspunkt? mvh Chr Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Når du fisker etter sjøkreps er du jo på minst 150 meter, det er masse strekk i et tau som er så langt.. Har aldri sett noen av yrkes fiskerne på krabbe bruke noe slikt, men er vel bare og forsøke... Sitér dette innlegget Link to post
Chrmeland Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Tauet blir jo kortere ettersom du haler, og det er ikke mye strekk i 40 meter iletau...det merkes jo godt på haleren. Yrkesfiskerne har vel utstyr som er rett dimensjonert, det har dessverre ikke jeg. Tenker jeg tester det ut :) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 On 5/22/2017 at 11:08 AM, Ida Marie III said: Når du fisker etter sjøkreps er du jo på minst 150 meter, det er masse strekk i et tau som er så langt.. Har aldri sett noen av yrkes fiskerne på krabbe bruke noe slikt, men er vel bare og forsøke... 150 meter var mye. Jeg tar sjøkreps på 50 - 90 meter. Har fått i hummerteine på 25 meter også . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Chrmeland Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Jeg tror det er store regionale forskjeller. Fetteren min som har hytte i Sponvika v Sverige fisker på 30 meter, i Trøndelag sier fiskerne at de får krepsen på 180 +/- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.