Dr Nelson Startet 22.Mai.2017 Del på Facebook Startet 22.Mai.2017 Tenkte å dra ut snart med båt, kone og unger. Vi setter opp teltet og tar med soveposer, underlag, grill, ved, og kjøleboks. Er det noen ting dere bare må ha med på en slik tur. Evnt tips til utstyr som gjør livet litt mer behagelig med både kone og unger på 5 år? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Barnevakt. Øl. Godt humør. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 (redigert) Vann, dopapir, solkrem og Xylocain. Redigert 22.Mai.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Ja, Xylocain ligger sammen med førstehjelpboksen i båten. Et must Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Bøtte til krabber og sånn og tørre klær :-) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Noe å tenne opp grillen med. Kanskje noe lesestoff? Noen tepper evt varme klær, det blir ofte litt kald på kveldene enda. Og det er jo koselig å sitte ute. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Kommer litt ann på årstid, men isolerende nok underlag, og tørt skift til å ha på i posen øker komforten (spesielt når mann svetter seg ut kanskje). Varme nok klær. Øks/stor kniv (men ser du tar med ved) Med unger er tørr pulver pannekaker som blandes ut i vann når det skal brukes en slager til både frokost og kvelds. I tilfelle regn er en primus så man kan lage mat/ få varme i teltet kjekt. Og selv i den lyse årstid : Hodelykt. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Kona pleier ha kontroll på det som trengs til matauke, og så deler vi på bo-saker. Eg har litt "kjekt å ha" fetisj, så eg besørger oftast mykje som ofte vert overflødig i tilleg til det som er nevnt... tursag, lommesag (piggete wire med to ringer å holde i) leatherman, tau,streng,tape, lommevarmere, nokre eingongshansker, nokre tomme poser, batteribank til mobil og lommelykt,hodelykt. På ein slik tur er bøtte, håv og nokre slukar standard. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
pipe Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 (redigert) Ei hel ei med seksti så kan man håpe helgen går fort så man endlig kan dra på jobb på mandag. Redigert 22.Mai.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 (redigert) Skikkelig komfortabelt underlag, jeg sverger til 9cm luft og dunfylt. Sover bedre enn hjemme! Redigert 22.Mai.2017 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Mye som jeg ikke har tenkt på her. takk for tips. Og fant ut idag at verktøykasse og alle bergkilene som var i båten har noen tatt med seg så får kjøpe det og Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Redningsvest, solbriller, solkrem, håv, hyssing, klesklyper, bøtte, spade, våtdrakt, snop, tegnesaker, trådløsrouter og padde, så er de fornøyde i en halvtime iaf ;-) ...og vaffeljern til å holde over bålet/grillen, fant på XXL, alltid slager. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Worry II Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Viktig med alt du slipper å ha med på en slik tur også. La naturen være rekvisita. Dere har sikkert ting og tang i båten av fiskeutstyr og bestikk, sikkert også en primus ? Huske gass til den, da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Whiskey skrev 27 minutes ago: ...og vaffeljern til å holde over bålet/grillen, fant på XXL, alltid slager. Ja,. DET blir en slager for kidsa Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Exped liggeunderlag med Charkit! Tur blir aldri det samme igjen. Og kaffe! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Maika Svart 22.Mai.2017 Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Som allerede nevnt; de beste/dyreste liggeunderlagene som fins (vi har 12cm dun), en god natt gjør resten av dagen topp. I tillegg er det vanligvis ikke helt upoppulært å smyge fram en champis når kvelden kommer:) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Snart kommer det et innlegg som spør nedlatende om dere skal på ekspedisjon til antarktis fordi de selv aldri har med noe annet enn øl og en pose boller uansett hva de skal. Hører med til alle "hva skal vi ta med"-tråder. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Tips til underlag: Mål innvendig størrelse på innerteltet og kjøp luftmadrass som passer akkurat. Invester i pumpe som går på 12v. Sett opp teltet slik at det står i skyggen på morgenen. Sov godt!! Stort nok telt til evt matlaging/spising/opphold på dagtid er også en suksessfaktor - ihvertfall om dere skal utpå mange netter etterhverandre, da det kan komme regn. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Dr Nelson Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Yupp. Kjøpte nettopp største luftmadrass Jysk hadde. Passer perfekt i vårt treroms familietelt. Sånn avansert liggeunderlag til 1000kr pr stk får vi anskaffe litt senere. Har det meste fra før, men kjøpte en eagle gassbrenner, hodelykt til jenta på 5, nye soveposer igjen;) vaffeljern (takk for tips) og, en ny teltlampe måtte vi ha. Prøvde noe ræl med led fra biltema. Måtte bare returneres. Men, Black Diamond Moji XP lykt med dimming var helt genial. Liten, mye lys og ikke plastikkfølelse. anbefales! Været er meldt bra så ser frem til en meget trivelig helg! Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 (redigert) Bærbar stol/krakk og dunjakke. Det blir alltid kaldt, og godt å slippe å sitte på berg/stein hele helga. Edit - kan ikke se det er nevnt, men dere har sikkert tenkt på det - noe mot mygg, enten spray eller nett. Redigert 26.Mai.2017 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Erik Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Fiskerist , slik dobbel som klemmes sammen på begge sider er kjekk til bålkos. Perfekt til formålet hvis dere får fisk, men også til ostesmørbrød, bacon og annet snadder å steike på bålet som ikke passer så godt på spidd. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Midtpinne Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 På slike utflukter tar jeg ikke med meg så mye. Jeg vil ha følelsen av nærheten til naturen så det eneste jeg tar med er staben. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 (redigert) Hehe. Enig i det. MEN for å øke sjansene for å dra på flere slike turer med samme stab, anbefales det å oppnå et viss minimum av komfortnivå!! Sove godt, holde varmen og være tørr er selvsagt! Så er det flere punkter som er invividuelt... Mange gode tips her. TS: God tur utpå i finværet!!! Redigert 26.Mai.2017 av SøndreSvaberg (see edit history) Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Midtpinne Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Må nok innrømme at jeg er utstyrsfreak. Sannheten er at jeg liker å være på tur samtidig som man har full komfort. Man skal ligge godt, ha det varmt og spise bra mat. Det er ikke noe mål her i gården å fyre opp bål med pinner, selv om det er noe vi kan finne på å prøve som en lek. Spøken om staben kommer fra ungen som sa at dersom hun skulle være med i Robinson skulle hennes medbrakte ting være staben. Jeg har bestandig med en pose telys. De er vel parafin tror jeg. Da klarer jeg å lage bål uansett hvor mye det regner og hvor enn tett tåka måtte være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.