dingus Startet 22.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2017 Hei! Nytt medlem og ganske uerfaren båtmann her :) Jeg har på en tidligere båt hatt god erfaring med bunnstoffet fra Biltema. Det har vært en tjukk og god guffe. Overraskelsen var derfor stor da jeg åpnet årets boks for å rulle på den nye båten - og stoffet var nesten like flytende og tynt som vann, uansett hvor mye jeg rørte i den. Prøvde å rulle litt på båten, men det var et svare strev med å rulle før alt rant av. Jeg fikk etterhvert på litt, men den var, for å si det pent, langt fra dekkende. Man så rett igjennom. Det var som at det var smurt på møkkete og litt tykt vann. Jeg så meg nødt til å helle det fra rullekaret og tilbake i boksen - nesten hver eneste dråpe rant rett tilbake. Åpnet den andre boksen jeg hadde kjøpt og det var det samme problemet. Skal det virkelig være slik eller har jeg bare vært ekstremt uheldig med partiet jeg har kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 22.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 (redigert) Syntes det høres litt ekstremt ut men leser man bunnstoff tester de siste årene så gjøre de ett poeng av BT sitt bunnstoff har dårlig dekkevne og som følge av det må man ta flere strøk. Da det blir kosnaden like høy som å bruke de dyreste bunnstoffene i testen. Når i tilegg bunnstoffet får bunnkarakter på groing så har jeg styrt unna fristelsen til å kjøpe billig bunnstpff på BT Redigert 22.Mai.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 Det var merkelig, tidligere har det hatt konsistens som "vanlig" bunnstoff. Da er nok heller Maritims eget bunnstoff like greit. Det har i alle fall jeg grei erfaring med, gror ikke mer enn dobbelt så dyrt bunnstoff fra Hempel (selvpolerende, husker bare at det sto Hempel på boksen). Stoffet ca. halve båten med Hempel sitt og resten med Maritim sitt forrige runde, ikke merkbar forskjell i groe. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Ta en pinne eller skrujern og kjenn ordentlig etter i bunnen av spannet. Har opplevd at "stoffet" nær har sedimentert seg i bunnen av spann med bunnstoff noen ganger så en må skrape bunnen og blande det opp. Brukte selv BT bunnstoff i år og det var definitivt ikke tynt som vann. Tjukt og fint. -- Kan også være en produksjonsfeil, men jeg heller til å tro at spanna har stått for lenge og alt har lagt seg på bunnen... Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Har også brukt BT bunnstoff i år, tyktflytende og fint å jobbe med. Men det er (som all maling) viktig å røre opp. Jeg synes dessuten den fungerer helt fint mot groe. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkmann Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Kjøpte en boks i fjor, konsistensen var helt fin, men synes den satt litt dårlig enda med 2 strøk . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Brigg Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Jeg tror dette med sedimentering kan skje alle typer bunnstoff. Lat som jeg er bruker jeg en malingsomrører på drillen for å røre ut bunnstoffet skikkelig før bruk. Bruker Jotun Nonstop. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
dingus Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Takk for svar, folkens! Inspirert av Pinkvin tok jeg en ny - og særdeles lang - rørerunde i boksen i morges. Og jaggu, den BLE tjukkere. Riktignok ikke så tjukk som jeg kan huske at den har vært tidligere år, men den burde ihvertfall være mulig å rulle på - og når jeg tørka av rørepinnen under båten så ble det heldekkende. Fant ut at jeg skulle gå hardere til verks når jeg kom hjem fra jobb, så nå blir det løsningen til Brigg: Drill + omrører. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 (redigert) Yepp, jeg bruker en av de små malingsblanderne på drillen. Bra at det ordnet seg :-) Redigert 23.Mai.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Som mange andre har også jeg brukt BT sitt bunnstoff i år og kjenner ikke igjen beskrivelsen som nevnt først. Virker tynn før man får rørt ut klumpen som ligger i bunn men alt må røres godt ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.