Seiza Startet 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2017 Hei og Hå! Jeg hadde tenkt til å prøve å ta meg råd til anskaffelse av autopilot, til seilbåt på ca 7 tonn/36 fot. -Er det kun den evolution greia til Raymarine som gjelder, hvis man vil ha en rimelig en? -Er Autohelm forgjengeren til Raymarine? Har kommet over en brukt en til en billig penge, og den ligner veldig på Raymarine sin... :) -Og hmm noe lurt i å kjøpe autopilot på bruktmarkedet? Noen som har erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Har du rorkult eller ratt? Med rorkult kan du klare deg med en ganske enkel en. Til ratt har jeg god erfaring med Autohelm 3000. For å være fandens advokat her vil jeg si at det er ikke på autopilot du bør spare pengene. En god autopilot er en døgnetrundt gast som aldri klager, NB uten utkikk, da. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Seiza skrev for 2 timer siden: -Er det kun den evolution greia til Raymarine som gjelder, hvis man vil ha en rimelig en? Ja! (Svar avgitt, ferdig snakka...) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Seiza Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Har ratt ja, ville jo vært enkle greier hvis jeg hadde hatt rorkult:) Hadde det på en Folkebåt jeg hadde for 1000 år siden :p Og veldig sant som du sier Seilersnobben, burde nok vente litt for så å kjøpe en ny når jeg føler at jeg har råd til det. Er en Autohelm 4000 på Finn.no, billig men kan nok gi meg mye frustrasjon.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.