Jump to content

Mercruiser 3.0XL gear switch interrupter justering


simtech

Recommended Posts

Hei!

Endelig er båtsessongen igang, og jeg har byttet ut Ibizaen med en eldre Windy 22 fot med Mercruiser 3.0XL.

Etter hva jeg har lest skal motoren være ganske skuddsikker. I en kombinasjon med meget god plass i motorrom har jeg trua på at dette skal være ganske problemfritt. Motoren går iallefall som ei klokke! 

 

Men, jeg sliter med giret. Mistenker at dette er en blanding mellom slitte kontrollkabler, og feiljustert girkabel. Slik jeg har skjønt det skal gear switch interrupter eller "kill switch" som mange kaller det sørge for å steile motoren i ett sekund idet man går fra forward til Nøytral? Det kan virke som om jeg har en slarkete kontrollboks og kabler, for jeg har problemer med å kjenne hva som egentlig er nøytral, og plutselig hopper den over i revers og dør... Det skjer også at jeg setter den litt bestem i revers, det skjer ingenting, før den plutselig hopper i gir å gir på noe voldsomt... 

 

Finnes det noen tips til justering. Har sett flere videoer på nett, og jeg forstår jo hvordan den skal justeres. Men er veldig opptatt at den blir justert på en måte som gjør at ikke giret blir slitt unødvendig. Ser noen bøyer på kill switchen. Det mener jeg er veldig feil å gjøre? Er det kanskje noen i Oslo området som vil sette av noen timer til å bistå? :) 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...