Jump to content

Se etter hvor du fisker


LALUNA II

Recommended Posts

Helvetes duster. Ligger og fisker mitt i landingstripen til et sjøfly. Godt flykapteinen hadde åndsnærvær nok til å avklare situasjonen når ikke fiskerne hadde motoren i gang og var klare til å komme seg vekk. De har neppe lest sjøveisreglene og sjøloven.

Kunne blitt dyrt for dem gitt!

 

 

mvh

 

FredT (helt privat - men postet fra jobben)

Link to post
Share on other sites

Hahaha FredT.. Ro deg ned, du ser vel at dette er regissert, vel..?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo så det, men kunne bare ikke dy meg ;-)) Den kom som manna fra himmelen - stor takk til Laluna.

Kjempemorsom var den.

 

Skimtet jeg forreten ikke et aldri så lite dekk i den ende enden av båten som fisket? Som dekket båt er de jo også forpliktet til å ha sjøveisreglene ombord. Regelbrudd på regelbrudd.

 

Spøk? til side. Har faktisk nettopp i dag på vei hjem fra jobben hentet mitt eksemplar av

sjøveisreglene med kommentarer - formedelst den forholdsvise beskjedne summen av kr 128,-

 

Så nå skal feriekrimmen få hvile mens jeg pugger disse både for- og bak(akter?)-fra.

Håper da at jeg likevel, tross min høyt fremskredne alder, kan hanke meg frem et år eller to til før jeg

blir avskiltet som båtfører.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Er nok regissert ja. Dette er åpningssekvensen i en film som heter "Always" med Richard Dreyfuss i en av hovedrollene. Filmen handler om brannbombere i USA. Flyet i sekvensen er en Catalina, og det er nedpå for å fylle vann i tankene, vannet skal slippes på en skogbrann.

 

Slik vannbombing er stor business i USA og Canada, vi hadde i sin tid en slik Catalina vannbomber stasjonert på Fornebu i sommersesongen et par år.

 

En vandrehistorie om vannbombing er den om ett slukkelag som fant liket av en dykker med luftflasker og det hele midt i skauen, langt fra nærmeste vann. Man fant ut at han hadde blitt med en vannbøtte som et helikopter hadde fylt der hvor han dykket, og så blitt sluppet sammen med vannet over en brann. Historien er usann.

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk følgende melding når jeg prøvde linken:

Denne brukeren har nådd den daglige grensen for overføring av data.

Siden er midlertidig utilgjengelig, vennligst prøv igjen senere.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal legge filen over på en annen server :yesnod:

 

Da skal den virke igjen ..dennne serveren har mere bånddbredde :wink:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...