Hansvik1 Startet 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2017 Hei. Håper dere kan hjelpe meg. Var ute første tur med hansvik 14 family med Suzuki 9,9 som er gjort til 15 hk. Jeg var alene med mye stasj fremme i båten. Problemet: Uansett hvordan jeg tiltet motoren så kom det inn masse vann bak ved full gass,så mye at jeg måtte stoppe. Var skummelt. Hva er galt? Det kom liksom fossende opp mellom de to låseskruene som fester motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Torfinn62 Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 Er dette en planende båt? Det ser ut til å være en langstammet motor. Lurer på om ikke denne båten er beregnet for kort stamme. Bare en tanke. Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Hansvik1 Svart 29.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 (redigert) Hei. Det er en kjølbåt og beregnet for kort stamme ja. Det er kort stamme på den motoren der, ihvertfall mye kortere enn min andre 9,9 Redigert 29.Mai.2017 av Hansvik1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torfinn62 Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 ok. Nå vises det bedre. Da er det ikke det som er problemet. Kan det være at motoren med sine 15hk er for kraftig for båten? Vet at 14,5 Standard er beregnet på max 10hk. Hva med denne? Jeg hadde tidligere en Silver Viking 15 med kjøl. Max 10hk motor. Og den hadde jeg sist en Honda 10hk på. Og den sprutet mye på full guffe, riktignok ikke inn over akterspeilet men til værs like høyt som motordekslet. Har ikke flere tips. Håper du finner ut av det Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Hansvik1 Svart 29.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 (redigert) Dette er en eldre utgått hansvik. På båten står det maks 11 kW noe som vel er 15 hk? Kan motoren stå for lavt ? Redigert 29.Mai.2017 av Hansvik1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 ville prøvd å løftet motoren opp etpar cm for å se om det hjalp. Legg feks en trekloss oppå akterspeilet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hansvik1 Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Ingen fler som har en formening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.