Jump to content

Yanmar 2QM15 - Alarm piper - Water

phrodejo

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Yanmar 2QM15 som er godt holdt og alltid starter. Den har alltid hatt et problem/feil så lenge jeg har hatt motoren (3 år). Hvis jeg kjører den 1t (sånn ca) eller mer, så stopper vi  tar en 30 min pause og så starter motor igjen. Da begynner alarmen og pipe + Water lampen lyser. Motor kjøler godt, vann kommer ut av eksos. Ingen feil. Etter alt fra 10 sek til noen minutter så slutter alarmen.

Dette skjer aldri nå motor er helt kald. Kun etter lenger kjøretur hvor vi stopper og så starter igjen.

Noen ide hva som kan forårsake dette?

Ingen drev her. Dette er en gammel sjekte den står i. Ja, det er den lampen som lyser.

Kontaktfeil har jeg sjekket, men kanskje jeg bør gå over med litt mer 6-66 eller lign. Gjør dette hver vår og høst, men kan jo prøve. Skal ha en ny tur i dag.

Var ute å kjørte meg en test tur for å teste ut i går, da gikk alarmen for varme. Flaks at det skjedde i frisk bris på åpent hav :-) Lettere stresset åpnet jeg motor kassa, og det første jeg ser er masse bobler i slangen for vanninntaket. Jeg frykter det verste å tar en kjapp titt på eksosen. Der kommer det så vidt ut kjølevann og det som kommer holder temp høyt nok til at jeg brenner meg. Impeller har tatt kvelden!. Fikk hinket meg hjem på 700 rmp, noe som tok relativt laaaaang tid.

Får svinge innom Maritim etter jobb i dag å henge meg ny. Så får vi teste igjen.

Impeller skulle vært byttet i 2016, men noe sier meg at det muligens ble glemt i vår pussen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...