Jump to content

Hjelp til V8 5,7 som fusker


borre16610

Recommended Posts

Hei alle sammen, endelig er sommeren her, og jeg har motor som ikke går som den skal:(

 

Motoren er en VP 271C opprinnelig fra 1991 men med ny longblokk fra 1998.

Har tikket litt i bakerste ventil sb, og fusket litt en gang i blant, men ellers vært fin i "alle år"

 

Fikk riktig topp turtall ved utsett, justerte ventiler, fortsatt fullt turtall.

Etter en fyllig av ca 4 dl kondensfjerner, ville den plutselig ikke gå. Regner ikke med at dette har noe med saken å gjøre, men nevner det likevel.

 

Får den til å gå pent på tomgang, men antagelig ikke på alle syl.

fra 1100 o /min går den ujevnt og uten kraft, men klarer ca 3000 o/min

 

Har nå byttet plugger, pluggkabler, fordelerlokk, rotor, justert tenning, justert ventiler igjen.(denne gangen løsere)

Flere mente at en eller flere ventiler kunne være brent, tok av topper i går, så fint ut - de to bakerste eksosventilene på begge sider var hvite, og midterste brennkammer var sotet, men ingen tallerkenform på ventiler, og vacumtest viser at de tetter.

 

Har også byttet begge filtere til bensin, og forgasser har vært borte til rens /sjekk og fått nye pakninger.

Har ikke byttet den delen av bensinslange som er av gummi, ikke byttet coil - men omtrent resten....

 

Holder på å bli gal, og blir veldig glad om noen har tips å komme med, evt tips om tråder eller linker til tilsvarende

 

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...