Jump to content

Mastervolt Whisper 3600 stopper hvis belastet med over 2 kw

Hansa666

Recommended Posts

Heisann.

Har en Mastervolt Whisper 3600 ombord fra 2003 som fungerer egentlig som en klokke. MEN, belastes den med mer enn 2 kw, ja da stopper den opp pga for høy belastning. 

Ved et forbruk på 2 kw, er alt normalt, den går på 3032 rpm, 50 ( sinus ett eller annet..), 70% belastning. Men legger jeg på 500 watt mer, ja da stopper den opp og jeg må restarte.

Er det noe som kan gjøres slik at jeg kan hente ut ca 3 kw fra generatoren? Det er 3 kw som er oppgitt, så da mangler jeg 1 kw. Noen forslag eller erfaringer på samme område? 

Heisann. 

Måtte på reise, så har ikke kunnet følge opptråden før nå..

Har ikke inverter, så den saken er grei, men forstår ikke hva som menes med kapasitiv og induktiv last.. :)

Dette med kondensatorer kan jo ha en mening, men hvordan kan jeg vite om disse er defekt? Må inrømme at generatoren har fungert som nå siden 2012 da jeg kjøpte båten, så det har ikke vært en plutselig endring nå. MEN jeg vil svært gjerne kunne ta ut mer effekt enn i dag..

• 3 uker senere...

Heisann, takker for tilbakemelding fra både diax og Bitteliten :) 

Ved overbelastning får jeg beskjed via displayet , Voltage varning. Da ligger jeg på ca 72% belastning, dvs ca 2 kw. Setter jeg på eks varme på vann som tar 800w, ja da stopper aggregatet og må restartes. 

bitteliten, du snakker om kondensatorer som ikke lenger holdt, men da fikk du ingen feilmelding ? Aner ikke om det er samme feil hos meg ettersom jeg faktisk får feilmelding. Skulle gjerne kunne tatt ut 3 kw, men det ser vanskelig ut i dag.. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...