dobbaen Startet 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2017 Jeg holder på å bytte simmerriinger i pakkboksen. Bør jeg skru av flenser eller holdere det at jeg løsner akslingen med å sette et skrujern eller en skile ned sånn at akslingen glir ut. Tenker da på kast som kan oppstå. Girkassen ble byttet for et år siden så jeg håper mekanikeren har juster dette mellom flens og girkasse da. Vis ikke så tenker jeg de har gjort ett dårlig arbeid og da ber de jo om reklamasjon. Hva tenker dere at jeg bør gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Du må uansett skille aksling fra klemflensen. I tillegg må du antagelig slippe ned roret for å få akslingen langt nok bak. For å være sikker på at du ikke trenger å rette opp motoren må akslingen inn i klemflensen akkurat likt som den var før. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
dobbaen Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Måtte av med flensen for å få av pakkboksen. Er det Max 0,5 mm klaring det kan være mellom aksling flens og flens på girkassen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 0.10. Bruk føleblad. Er ikke så vanskelig og rette opp? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 To tråder som er vert å lese... https://baatplassen.no/i/topic/122506-skifte-simerringpakkboks-hvordan-samtidig-sjekke-motoroppretting/ https://baatplassen.no/i/topic/105477-trenger-innspill-til-akselkoblinger-og-oppretting/page-1 Når pakkboksen er på akslen igjen og klem-flensen skal trekkes til er dette rekkefølgen, men momentet må du hente i manualen din. Dett er for Sabb M4.295 70 hk. rekkefølgen er lik for de klem-flenser jeg vet om, men momentet er forskjellig. Når klem-flensen er på og før du monterer pakkboksen til hylserøret, ville jeg sjekket at akslingen er i senter på hylserøret og rettet motoren før endelig montering av pakkboksen. Oppretting av motor. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dobbaen Svart 5.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 (redigert) Båten er nå sjøsatt og alt virker som det skal. Slapp å rette opp motor sannsynlig utført når girkasse ble byttet for 8 måneder siden. Og tett pakkboksIgjen takk til alle hjelpsomme medlemmer her på båtplassen. Redigert 5.Juni.2017 av dobbaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.