Jump to content

Varmer- hvor mye burde jeg betale?

hoistthesails

Recommended Posts

Hvor mye er det rimelig å betale for en Polarn værmare D4L fra Volverk med Eberspæcher brenner, 4300W? Er denne egnet i båt? Den kan ikke bikkes mer en 15* under drift, men under gange kommer jeg til å bruke defroster, ergo så har dette liten betydning. Får den problemer i den korosive luften? noen erfaringer?

Vet du hva? Når det nappær ska du dra

Etter nærmere utforskning har jeg funnet ut at det er en Eberspæcher D4L Spaceheater som sitter inni en koffert. Sammen med en 5l tank.

Spm blir da: Hva er en Eberspæcher D4L verdt?

Ingen som vet? Jeg tenkte å tilby et par tusen.

Ny koster den vel 11-12 tusen.

Så det spørs hvor gammel den er.

Ser Ebere har gått for alt fra 1500 -6000.

Faxen

<{POST_SNAPBACK}>

Er ikke enig i prisen her dette er ikke en "vanlig" eber, uten en type av "portabel" hvis jeg ikke bommer. Burde ligge på 1500-2000 beroende på skikk

Jeg kjøpten jeg, for 1500.

Ja, den her er gammal. Og den er orange, har releer, feite ledninger og 2 brytere, ingen termostat.

Det går en wire fra luftinnsuget som trekker varmeeffekt bryteren fra full til 1/2 fart. Når gjør den det? Finnes denne "dingsen også på en båtinstallasjon?

Mest sansynlig kan jeg la effektbryteren stå umidelbart til luftinntaket (p.g.a. wire'en) å koble den i serie med en ny bryter på dash-bord. Tenkte også å sette en termostat over bryteren for start.

Jeg er usikker på om forlengelse av disse ledningene vil påvirke driften til brenneren. Noen som vet?

Jeg finner ikke tegninger - bruksanvisning for denne. Sikkert for gammel.

Edited by hoistthesails (see edit history)