Palmjaal Startet 31.Mai.2017 Del på Facebook Startet 31.Mai.2017 (redigert) Hei. Jeg har kjøpt en gammel Johnson påhengs. Visste det var noe galt, men den sveiv? så fant jeg ut at det ikke kom noe kjølevann ut av motoren i den karakteristiske strålen? tok av nederste delen av stammen og så på impelleren. Slenger med bilde av den. Syns den så grei ut men har ikke særlig peiling. Blåste fra kobberrøret som går opp mot motoren og det var åpent helt opp til der vannet går ut igjen. Siden ingenting er tett og impelleren ser grei ut hva er da galt? Redigert 31.Mai.2017 av Palmjaal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Mai.2017 Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 (redigert) Ville nå sagt at den impelleren ikke ser særlig sprek ut, jeg tror det er der problemet ligger. Impelleren bør ha myk nok gummi til at skovlene kan stå rett ut, eller i alle fall beinere ut enn impelleren du har der. Litt avhengig av type impellerhus så klart, men i alle fall i de jeg har vært borti vil en frisk impeller rette ut skovelbladene nesten helt på den ene siden av impellerhuset, mens skovlene må bøye seg når de er i andre enden. Som vist i denne illustrasjonen, men du vil også se det på bilder hvis du søker på Google bilder. Redigert 31.Mai.2017 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkmann Svart 31.Mai.2017 Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 Den impelleren er kaputt, sett i ny og kjør . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Palmjaal Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 Okei takk? vet dere mål på impeller til johnson 25hk? Passer de fra biltema? Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 31.Mai.2017 Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 (redigert) kilesporet....? (også, i tillegg til stive skovler) Redigert 31.Mai.2017 av sandman1 (see edit history) Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Kjellg Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 (redigert) Impeller er gåen. Er du usikker så kjøp originalt Redigert 1.Juni.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Din impelleren går ikke rundt. Som @sandman1 skriver er kilesporet borte/utslitt. Bilde under viser impeller til Mariner 25 A: Kilesporet B: Kilen. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Guest Balder.. Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Sjekk også om det sitter en sil innenfor kontrollstrålehullet,(feks Johnson har en sil der) om den er tett kan motor kjøle godt uten att stråle kommer ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Har også opplevd at saltavleiringern tetter hullet akkurat i utgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Husk og kjøp ny termostat i tillegg Den kan være dårlig ? min var bøyd og ville ikke åpne helt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.