Hertugen Calle Startet 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2017 Jeg har knekt føringsrøret til oljepeilepinna på en Bukh DV10. For meg så ser det klin umulig å oppdrive noe slikt til denne motoren, og må ha noe universal som jeg kan kappe til riktig lengde. Noen erfaringer på dette med tilgjengelighet. Eller kan jeg bare skru igjen hullet med en bolt? Så peile innimellom med den pinnen i det knekte røret Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Hva med å reparere? Du kan jo kanskje tre på en hylse over bruddet, og få loddet det i hylsen. Da beholder du original lengde. Og får økt styrke. Må bare få ført delene helt sammen i hylsen. Med lodding er det ikke så farlig med materialkvaliteten som ved sveising. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Høres merkelig ut at Bukh i Danmark ikke har deler til denne. Har du vært i kontakt med de. Katalog og delenr ligger på hjemmesiden deres Sitér dette innlegget Link to post
Hertugen Calle Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Har sendt ut endel eposter med forespørsler, satser på at noen sitter på endel gamle deler. Eller om det er smart nok å ha samme løsning på flere modeller. Røret knakk akkurat rett over feste-skruen, det kan la seg gjøre. Skal høre med et mekanisk verksted kan kikke på det. Takk for råd! Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Du kan høre med Univa i Arendal, de kan sikkert skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.